چهارمین نشست اتاق فکر آب در قزوین برگزار شد


چهارمین نشست اتاق فکر آب در قزوین برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: چهارمین جلسه اتاق فکر آب استان قزوین به ریاست استاندار قزوین، نماینده محیط زیست، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین این نشست که در زمینه بحران آب قزوین و توابع انجام شد، به بررسی هرچه بیشتر موضوع کمبود آب و کویری شدن بخشی از دشت قزوین پرداخت، حاضران در این جلسه خواستار حضور هرچه بیشتر دولت برای حل این مشکل شدند و اولویت کار قزوین را حل مشکل آب دانستند مشکلی که حالا در حال صدمه زدن به کیفیت خاک نیز شده است.

این جلسه در اتاق فکر آب به ریاست روزبه، استاندار قزوین در شرکت آب منطقه‌ای استان با حضور معاونان استانداری، فرمانداران توابع، اساتید، مدیران و کارشناسان  حوزه آب و چند تن از باغداران و کشاورزان قزوین و توابع برگزار شد و در آن به معضل کاهش منابع آبی سفره‌های آب زیرزمینی و آب‌های سطحی پرداخته شد.

منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین در ابتدای جلسه به اهمیت موضوع آب که به برنامه‌ریزی جهت صرفه جویی منابع آبی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و خواستار گزارشات عملکرد سازمان‌ها در این زمینه شد و مدیران کل محیط زیست، جهاد کشاورزی، فرمانداران توابع، مدیر‌کل آب منطقه‌ای قزوین ومدیریت آب و خاک استان هر یک گزارشاتی را ارائه دادند.

 مدیرکل جهاد کشاورزی با توجه به آنالیز آبی که لازمه توصیه محصول کشاورزی به عنوان محصولی استاندارد است و این آنالیز توسط نماینده اداره کل محیط زیست استان ارئه شد، قول تکمیل مطالعات و تحقیقات درباره پروژه ای با عنوان طرح کشت را به حاضران داد.

کوروش کشاورز با اشاره به این مطلب که طرح کشت، حرکت به سمت زمین‌های قابل کشت است عنوان کرد: برای نهایی شدن مطالعات 2 سال زمان لازم است اما نتایج نخستین تا اسفند ماه 93 ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد الگوی کشت، با توجه به محدودیت‌های آبی نیازمند جذب تسهیلات لازم برای بهبود این حوزه می‌باشد که شرکت آب منطقه‌ای استان نیز به آن نیازمند است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon