مذاکره با صنوف مختلف برای آموزش کودکان کارگر/دهه سوم شهریور آغاز آموزش کودکان کار

مذاکره با صنوف مختلف برای آموزش کودکان کارگر/دهه سوم شهریور آغاز آموزش کودکان کار

خبرگزاری تسنیم: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌طی مذاکرات با صنوف مختلف تلاش می‌کنیم تا کودکان کار را که در این صنوف مشغول به کار هستند تحت آموزش قرار دهیم و آموزش کودکان کار از دهه سوم شهریور آغاز می‌شود.

آیت جعفری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " آموزش و پرورش شهر تهران برای شناسایی و جذب کودکان کار به سمت مدارس چه برنامه‌هایی را مدنظر دارد؟" اظهار داشت:‌برای پالایش و شناسایی کودکان کار اقداماتی را انجام داده‌ایم. برخی از این کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند و به دلیل معلولیت ذهنی آموزش ناپذیر هستند البته کودکانی را که معلولیت جسمی دارند با هماهنگی بهزیستی تحت آموزش قرار می‌دهیم. گروه دیگری از کودکان کار در بخش تولید مشغول به کارند که طی هماهنگی با صنوف مختلف تلاش می‌کنیم تا کودکان کار را که در این صنوف مشغول به کار هستند تحت آموزش قرار دهیم.

** شناسایی و جذب کودکان کار به مدارس با هماهنگی تشکل‌های مردم نهاد

جعفری ادامه داد: خانه‌های ایرانی تشکل‌های مردم نهادی هستند که خدمات حمایتی،‌ مددکاری و آموزشی را به کودکان کار ارائه می‌دهند. با این تشکل‌های مردم نهاد جلساتی را برگزار کرده‌ایم و از 2 خانه ایرانی در منطقه شوش و دروازه غار نیز بازدید داشته‌ایم و براین اساس قرار شد تا مشخصات و کدملی این دانش‌آموزان در اختیار ما قرار ‌گیرد تا بتوانیم آن‌ها را به مدارس بازگردانیم.

** آموزش کودکان کار در شیفت مخالف مدارس متناسب با فرصت زمانی آن‌ها

وی عنوان کرد:‌برخی از این کودکان کار دارای خانواده معتاد و بدسرپرست یا بی سرپرست هستند به همین دلیل در فضای آموزشی مدارس حضور ندارند بنابراین در صدد تشکیل کارگروهی  با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هستیم تا سازوکاری را ایجاد کنیم که این کودکان به محیط مدارس بازگردند و در شیفت مخالف مدارس یک یا چند کلاس درس را به آموزش این کودکان البته متناسب با زمانی که فرصت دارند،‌ اختصاص دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران افزود:‌ از دهه سوم شهریور آموزش کودکان کار را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon