سیاست راهبردی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است


سیاست راهبردی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: سیاست راهبردی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است و چنانچه پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان جواب ندهد برخورد قاطع قضائی با متجاوزان به حقوق مردم با احکام قضائی انجام می‌‌شود.

محمدرضا عدالتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: در ابتدای امر سیاست راهبردی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است و چنانچه پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان جواب ندهد برخورد قاطع قضائی با متجاوزین به حقوق مردم با احکام قضائی انجام می‌‌شود که این احکام نیز با قاطعیت اجرا می‌گردند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی هیچ‌گونه ناامنی و هنجارشکنی را در یک جامعه اسلامی نمی‌پذیرد و چنانچه افراد خاطی توبه کنند و به هنجار روی بیاورند حتی اگر این افراد در زندان باشند دستگاه قضائی آنها را مشمول رافت اسلامی قرار می‌دهد و از تاسیسات حقوقی برای آزادی آنها استفاده می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اما چنانچه افراد هنجارشکنی خود را تکرار کنند دستگاه قضائی اشد مجازات را برای آنها در نظر خواهد گرفت.

عدالتخواه در مورد شوراهای حل اختلاف در استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در کل استان‌هایی که بنده اطلاع دارم زمینه و ظرفیت بالایی برای مصالحه دارد که در این زمینه مردم خوب کرمانشاه و حضور طوایف و بزرگان تاثیرگذار است و براین اساس از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای میانجیگری و حل مشکلات استفاده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: بسیاری از پرونده‌های قتل با استفاده از مصالحه به پایان رسیده است و می‌توان گفت که مصالحه و سازش آثار بسیار پربرکتی در جامعه دارد و در این زمینه در کنار علم به وجود احکام قضائی می‌توان با استفاده از سازش‌ها ریشه اختلافات را از میان افراد و گروه‌های مختلف جامعه حذف کرد.

عدالتخواه با بیان اینکه به مدت 10 سال رئیس دادگاه مطبوعات بوده است تصریح کرد: مطبوعات و رسانه را به عنوان یک زبان گویا برای جامعه می‌دانم و از این قشر توقع دارم که ارزش فعالیت خود را با نشر اکاذیب پایین نیاورند.

محمدرضا عدالتخواه روز گذشته به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه معارفه شد.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon