پایان انتظار مردم کره و برگزاری افتتاحیه در ورزشگاهی که مقرون به صرفه آماده شد

پایان انتظار مردم کره و برگزاری افتتاحیه در ورزشگاهی که مقرون به صرفه آماده شد

خبرگزاری تسنیم: مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی عصر امروز (جمعه) در اینچئون کره جنوبی برگزار و با روشن شدن مشعل بازی‌ها ماراتن ورزشکاران ۴۵ کشور آسیایی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اینچئون، امروز انتظار مردم کره‌جنوبی و مشخصاً شهر اینچئون به پایان می‌رسد و هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در این شهر آغاز خواهد شد. این در اصل آغاز 16 روز رقابت بهترین‌های ورزش قاره کهن در 36 رشته ورزشی است که بهترین‌های آنها در اینچئون گرد هم آمده‌اند.

از ساعت 19 روز 19 سپتامبر به وقت اینچئون ( جمعه 28 شهریور) مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در ورزشگاه اصلی شهر اینچئون برگزار می‌شود و مشعل این بازی‌ها روشن خواهد شد. نزدیک به 3 ساعت جشن و پایکوبی، نمایش‌های مختلف آیینی، سخنرانی رؤسای ورزش آسیا و کره‌جنوبی، رژه ورزشکاران و ... بخش اصلی مراسمی است که برگزاری آن یعنی آغاز رسمی مسابقات و مانور توان کشور میزبان در برگزاری مسابقات.

مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون در مجموعه ورزشی «هواسئونگ» شهر اینچئون که به آن «مِین استادیوم» نیز گفته می‌شود، برگزار خواهد شد. این ورزشگاه تا پیش از اینکه اینچئون به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی هفدهم انتخاب شود، 60 هزار نفر گنجایش داشت اما مرمت و بازسازی آن که بالغ بر 429 میلیون دلار آمریکا هزینه روی دست مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی گذاشت، میزان گنجایش آن را به 35 هزار و 266 نفر کاهش داد.

ورزشگاه هواسئونگ اینچئون که توسط کمپانی پاپولوس بازسازی شده با فضای سبز محصور شده و ورزشگاه اصلی بازی‌های آسیایی هفدهم است. این ورزشگاه از ماه جولای سال 2014 آماده برگزاری بازی‌های آسیایی شده و قرار است علاوه بر مراسم افتتاحیه، مراسم اختتامیه این پیکارها نیز در تاریخ 4 اکتبر 2014 (12 مهر 1393) در همین محل برگزار شود.

در ساخت این ورزشگاه از انرژی‌های مقرون به صرفه استفاده شده است و از این بابت یکی از ورزشگاه‌های پیشتاز کره‌جنوبی محسوب می‌شود. غیر از فوتبال قرار است در مجموعه ورزشی هواسئونگ مسابقات شنا، والیبال، تنیس و بولینگ بازی‌های آسیایی نیز برگزار شود.

این برای سومین بار است که کره جنوبی میزبان بازی‌های آسیایی می‌شود. کره‌ای‌ها پس از آنکه در سال‌های 1986 در سئول و 2002 در بوسان، میزبان بازی‌های آسیایی بودند، باز هم شهری دیگر از کره جنوبی برگزارکننده بازی‌هایی است که طی آن ورزشکاران کشورهای آسیایی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کاروان ورزشکاران ایرانی نیز با 277 ورزشکار در 22 رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند با این امید که از عنوان چهارمی که در دوره گذشته در گوانگژو به دست آمد، دفاع کند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon