وزیر خارجه مصر: مشارکت ارتش مصر در عراق مطرح نیست

وزیر خارجه مصر: مشارکت ارتش مصر در عراق مطرح نیست

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه مصر در بدو ورود به پاریس برای شرکت در کنفرانس صلح و امنیت در عراق و مبارزه با تروریسم تاکید کرد که مشارکت ارتش مصر در عراق مطرح نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سامح شکری» شب گذشته در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شارل دوگل پاریس بر حمایت قاهره از تلاش های بین المللی برای مبارزه با افراطی گری تاکید کرد و افزود که ارتش مصر همچنان به حفاظت از مرزهای مصر پایبند است.

وی اظهار داشت: وجود ارتش مصر برای حفاظت از مرزهای این کشور و ملت آن است و ارتش هرگز در اقدامات نظامی خارج از مرز مصر وارد نخواهد شد مگر اینکه امنیت ملی مصر به طور مستقیم در معرض تهدید قرار گیرد که در آن صورت ارتش موضع دفاعی خواهد داشت و این مسئله نیز در حال حاضر مطرح نیست.

وی افزود که مصر همچنان خواهان وحدت جامعه جهانی برای مقابله با پدیده تروریسم و نابودی آن است.

شکری ریاست هیأت مصر در کنفرانس بین المللی پاریس درباره صلح و امنیت در عراق و مبارزه با تروریسم که قرار است امروز برگزار شود، بر عهده دارد.

این اظهارات شکری در حالی است که پیش از این «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از تعهدات کشورهای خاورمیانه برای ارسال کمک های نظامی جهت مقابله با تشکیلات داعش خبر داده و گفته بود که برخی کشورها اعزام نیروهای زمینی را پیشنهاد کرده اند.

شکری در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که مصر از هر تلاشی در چارچوب توافق بین المللی و اهداف روشن اعم از سیاسی و فرهنگی حمایت خواهد کرد همچنانکه هر گونه اقدام نظامی نیز باید در جهت حفظ وحدت عراق و تمامیت ارضی آن و منافع ملت عراق باشد.

وی در خصوص نحوه حمایت مصر نیز تصریح کرد که هنوز درباره این امور و شیوه های مشارکت در آن به جز حمایت سیاسی، تصمیمی گرفته نشده است.

وزیر خارجه مصر در ادامه به نقش الازهر در رد هر گونه ارتباط این گروه های تروریستی با اسلام اشاره کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان