دستور قطر به «الجزیره» برای توقف انتشار اخبار تحریک آمیز علیه مصر

دستور قطر به «الجزیره» برای توقف انتشار اخبار تحریک آمیز علیه مصر

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع در دفتر امیر قطر گزارش دادند که دوحه به شبکه الجزیره دستور داده است تا انتشار اخبار و گزارشات تحریک آمیز علیه مصر را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الموجز، برخی منابع در دفتر امیر قطر گفتند که دوحه هرگز به اخراج رهبران درجه 1 و 2 رهبران اخوان المسلمین از قطر اکتفا نکرده و از شبکه الجزیره خواسته است تا تبلیغات رسانه ای علیه مصر را متوقف کرده و به اصل بی طرفی و حرفه رسانه ای در پوشش اخبار مربوط به مصر پایبند باشد.

این منابع پیش بینی کردند که رهبران بارز اخوان المسلمین که قرار است از قطر رانده شوند به ترکیه و مشخصا استانبول منتقل شوند و انتظار می رود که این شهر میزبان مقر تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین باشد.

در همین رابطه برخی از نزدیکان «عمرو دراج» از رهبران اخوان المسلمین در مصاحبه با روزنامه العرب چاپ لندن گفتند: اخوان المسلمین تصمیم دارد برخی اعضای این گروه را که از نفوذ کمتری برخوردارند در کشورهایی همانند سودان، تونس و مالزی مستقر نماید و ورود برخی از آنها به کشورهای اروپایی به خصوص انگلیس را تسهیل نماید.

بر پایه این گزارش، برخی از رهبران اخوان المسلمین از انگلیس درخواست پناهندگی کرده اند اما لندن هنوز پاسخ آنها را نداده است و برخی ناظران معتقدند که این اقدام لندن نشاندهنده آغاز تحول در موضع انگلیس در قبال اخوان المسلمین است به خصوص اینکه دولت این کشور اخیرا تحقیقاتی را درباره روابط اخوان المسلمین با تروریسم آغاز کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان