آغاز سال تحصیلی جدید در سوریه در چهارمین سال جنگ ویرانگر +فیلم

آغاز سال تحصیلی جدید در سوریه در چهارمین سال جنگ ویرانگر +فیلم

خبرگزاری تسنیم: صبح امروز سال تحصیلی جدید در سوریه آغاز شده و بیش از ۱۷ هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سانا، با آغاز سال تحصیلی جدید در سوریه صبح امروز (دوشنبه) بیش از 4 میلیون و 300 هزار دانش آموز این کشور در مقاطع تحصیلی مختلف به کلاس‌های درس خود رفتند.

"هزوان الوز " وزیر آموزش و پرورش سوریه طی سخنانی تاکید کرد که ورود دانش‌آموزان به مدارس بار دیگر به جهانیان ثابت می‌کند که سوریه اراده بسیار بالایی برای مبارزه با فرهنگ خونریزی، تخریب و تاریکی دارد.

وی همچنین طی سخنانی به مناسبت بازگشایی مدارس ابراز امیدواری کرد که معلمان و پرسنل مدارس با اراده و آگاهی خود در ریشه دار کردن فرهنگ علم در برابر فرهنگ تاریکی سال تحصیلی پر ثمر و سازنده‌ای را پشت سر بگذارند.

در سال تحصیلی جدید سوریه علی رغم وجود گروه‌های تروریستی مختلف در شهرهای مختلف این کشور بیش از 17 هزار مدرسه شاهد حضور دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف بود.

شور و شوق دانش آموزان برای حضور در کلاس های درس و تازه کردن دیدار با همکلاسی‌ها، تصاویر جدیدی را از فضای حاکم بر زندگی مردم در سوریه روایت می‌کند تصاویری که با آنچه طی سه سال گذشته از ویرانی‌های سوریه دیدیم متفاوت است.

 

 

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان