کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های کرمانشاه افزایش می‌یابد


کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های کرمانشاه افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش خدمات هتلینگ در بیمارستان‌ها، بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه در طول ۶ ماه حداقل تا سطح هتل ۳ ستاره مجهز و بازسازی می‌شوند.

رضا شتابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت به عنوان حرکتی انقلابی در 7 محور همزمان با سراسر کشور در راستای فقرزدایی و افزایش کیفیت خدمات درمانی در استان کرمانشاه  اجرایی شد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در این طرح حداکثر هزینه دریافتی از بیماران 7 تا 10درصد کل هزینه‌های بستری است عنوان کرد: از 15 اردیبهشت تاکنون بیش از 65 هزار بیمار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بستری شده‌اند و با وجود اینکه هزینه درمان آنها حدود 70 میلیارد تومان بوده بر اساس قانون کمتر از 5 میلیارد آن را بیماران پرداخت کرده‌اند.

شتابی بر لزوم برخورداری تمام مردم از پوشش بیمه‌ای تأکید کرد و گفت: افرادی که تاکنون در طرح بیمه سلامت ایرانیان ثبت‌نام نکرده و تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند می توانند با مراجعه به شعبه‌های بیمه سلامت ایرانیان به طور رایگان از بیمه و مزایای این طرح برخوردار شوند.

وی با اشاره به استقرار نمایندگان بیمه در بیمارستان‌ها که امکان پوشش بیمه‌ای فرد بستری شده در بیمارستان را فراهم می‌‌کنند افزود: افراد تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی در ابتدای فرآیند پذیرش در بیمارستان متصدیان مربوطه را درجریان قرار دهند تا در پایان برگه‌های مورد نظر بیمه تکمیلی در اختیار آنان قرار داده ‌شود.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در صورتی که فردی خواستار خدماتی خاص و فراتر از طرح تحول همچون جراحی‌های زیبایی، جراحت ناشی از ضرب و جرح، اقامت در اتاق یک تخته، اتاق VIP و خدماتی غیر منطبق بر سیاست‌های افزایش جمعیت از جمله وازکتومی یا بستن لوله باشد مشمول طرح مذکور نمی شود.

شتابی گفت: بر اساس این طرح هیچ بیمارستانی حق ارجاع بیمار به بخش خصوصی را ندارد و در صورت عدم وجود خدمات خاصی در بیمارستان، متولیان آن بیمارستان باید هماهنگی‌های لازم را با دیگر بیمارستان‌های دولتی جهت ارائه خدمات رایگان به بیمار مورد نظر انجام دهند.

وی یکی دیگر از محور‌های این طرح را افزایش خدمات هتلینگ در بیمارستان‌ها و بازسازی و مجهز کردن بیمارستان‌ها به امکانات مورد نیاز خواند و افزود: بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت باید ظرف 6 ماه حداقل تا سطح هتل 3 ستاره مجهز و بازسازی شوند و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده‌است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی دیگر از مفاد طرح تحول نظام سلامت که باید در تمام بیمارستان‌های دولتی اجرا شود را حضور پزشک متخصص مقیم دانست و افزود: رایگان شدن هزینه‌های زایمان در بیمارستان‌های دولتی به منظور ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و رسیدن کشور به استاندارد جهانی از دیگر محورهای طرح تحول است که سبب کاهش 10 درصدی  آمار سزارین در سال می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای خدمات ویزیت و معاینه بیماران و ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها در انجام هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: نظارت‌های دقیقی بر نحوه اجرای این طرح در سطح کشوری و استانی انجام شده و مردم نیز می‌‌توانند شکایات و پیشنهادات خود را در مورد این طرح را به ادارات شکایات و بازرسی در واحدهای مختلف یا به حوزه معاونت درمان دانشگاه تحویل دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon