دلیل کمبود آب در شهرستان بیجار عدم نظارت بر مصارف منابع آبی است


دلیل کمبود آب در شهرستان بیجار عدم نظارت بر مصارف منابع آبی است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بیجار عدم نظارت را از دلایل اتلاف منابع آبی در بیجار برشمرد و گفت: یک دستگاه به تنهایی قادر به عمل نیست و با افزایش هماهنگی بین دستگاه‌ها و افزایش نظارت بر مصارف منابع آبی، بیشتر مشکلات حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، بیژن زندیه صبح امروز در جلسه شورای حفاظت آب بیجار که با حضور جمعی از دستگاه های خدمات رسان در فرمانداری برگزار شد با اشاره به بحران آب در کشور اظهار کرد: کم آبی در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته است.

وی بارش کم باران، عدم نظارت صحیح و مصرف بیش از حد را از مشکلات کم آبی در شهرستان بیجار برشمرد و گفت: مدیریت مصرف آب و صرفه جویی از راه های حفظ منابع آبی است.

فرماندار بیجار با اشاره به استفاده برخی از روستاها از آب شرب برای مصارف کشاورزی خاطر نشان کرد: برخی از افراد، با صرف هزینه های زیاد برای آبرسانی، با مشکل کمبود آب مواجه هستند ولی برخی از خانواده‌های روستایی، از آب شرب، برای مصارف کشاورزی خود استفاده می‌کنند.

وی بر مصرف آب، به عنوان یکی از چالش های جدی فرا روی بخش کشاورزی و صنعت در آینده تاکید کرد و گفت: برداشت بیش از اندازه افراد از چاه‌های دارای مجوز و برداشت بی رویه و استفاده نا صحیح از سایر منابع آبی، از مشکلات بارز در این زمینه است.

زندیه هماهنگی دستگاه ها و نظارت بیشتر در حوزه منابع آبی برای مبارزه با کم آبی را ضروری عنوان کرد و افزود: برخورد با افراد متخلف و فرهنگ سازی در حوزه مصرف صحیح آب، از راهکارهای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی است.

وی عدم هماهنگی بین دستگاه ها و عدم نظارت را از دلایل اتلاف منابع آبی برشمرد و خاطر نشان کرد: یک دستگاه به تنهایی قادر به عمل نیست و با افزایش هماهنگی بین دستگاه ها و افزایش نظارت بر مصارف منابع آبی، بیشتر مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon