عقب‌افتادن اروپا از آمریکا در عرصه دیجیتال


عقب‌افتادن اروپا از آمریکا در عرصه دیجیتال

خبرگزاری تسنیم: کمیسر اینترنت آینده اروپا با هشدار درباره اینکه این اتحادیه در عرصه دیجیتال کاملا از آمریکا عقب مانده است، خواستار سرعت بیشتر اتحادیه اروپا در زمینه دیجیتالی شدن و تبدیل این مسئله به موضوعی با اولویت بالا در سیاست اروپایی شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "گونتر اوتینگر" کمیسر انرژی در کمیسیون فعلی اتحادیه اروپا که قرار است در کمیسیون آینده اروپایی به ریاست "ژان کلود یونکر"، سمت کمیسر اینترنت اروپایی را داشته باشد از دولت آلمان خواست که عزم و اراده بیشتری در راستای دیجیتالی شدن اروپا از خود نشان دهد.

وی که با روزنامه "ولت آم زونتاگ" سخن می گفت با هشدار در این باره که اروپا در این راستا به شکل روزافزون عقب مانده است تاکید کرد که ما باید سرعت اقدامات خود در این راستا را به شکل واضحی افزایش دهیم.

وی افزود: دیجیتالی شدن باید به یک موضوع با اولویت بالا در اروپا و آلمان تبدیل شود. این انقلاب دیجیتالی هر چه سریع تر در اروپا انجام  می گیرد زمانی که بسیاری بازیگران در عرصه اقتصاد و سیاست بخواهند آن را محقق کنند.

گونتر اوتینگر همچنین گفت که نباید در آینده این گونه باشد که شرکت های آمریکایی مانند گوگل تولیداتی مانند اتومبیل و تلویزیون داشته باشند و شرکت های اروپایی در نقش تامین کننده باقی بمانند. اگر اقتصاد آلمان از پتانسیل ها و ظرفیت های بالای خود استفاده کند می تواند به موتور پیشرفت های دیجیتالی در اروپا تبدیل شود.

"گردا هاسلفلدت"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال مسیحی آلمان خواستار آگاهی بیشتر برای چالش های دیجیتالی شدن در سیاست،اقتصاد و جامعه شده و تصریح کرد که باید یک تکان دیجیتالی از طرف آلمان به وجود آید. پوشش گسترده یک پهنای باند اینترنت 50 مگابات در ثانیه می تواند تنها شروع چنین روندی باشد. این مهم است که شرایط مالی و قانونی برای این منظور بهبود یابد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان