عشایر استان کرمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند


عشایر استان کرمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه بودجه‌های فنی و حرفه‌ای برای افراد حق‌التدریس یک سوم شده است،گفت: از هفته آینده طرح ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عشایر استان کرمان در شهرستان‌های شمالی استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی را در سطح کشور باید جزو اعمال صالح به حساب آورد، چرا که از یک سو نیازهای جامعه را رفع می‌کنند و از سوی دیگر ایجاد اشتغالزایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی برای افراد و جامعه و رفع نیازهای تولید و صنعت و خدمات یک سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید، گفت: طراحان آموزش فنی و حرفه‌ای در گذشته و حال آموزش‌های مهارتی را به افراد به شکل رایگان تجویز کرده و می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا مهارتی برای همه مسئولان و دست اندرکاران روشن شده است، تصریح کرد: تنها راه نجات در شرایط فعلی و در دوران تحریم، بحث اقتصاد مقاومتی، توسعه، رونق و ترویج آموزش‌های مهارتی است تا بتوانیم نیازهای جامعه را خود برطرف و مرتفع سازیم.

اداره آموزش و فنی حرفه‌ای استان کرمان متولی مسابقات مهارتی در کشور است

ابراهیمی‌نژاد با تاکید بر اینکه اداره آموزش و فنی حرفه‌ای استان کرمان به عنوان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و ادارات کل در سطح استان‌ها متولی مسابقات مهارتی درکشور است، بیان کرد: این اداره تنها به شرکت کارآموزان و کارآموخته‌های اداره اکتفا نکرده و در سطح جامعه از بین دانشجویان و محصلان و صنوف مختلف، افرادی را که دارای توانمندی‌های لازم هستند انتخاب و بعد از به دست آوردن مقام زیر نظر مربیان توانمند، آموزش داده و آنها را آماده برای مسابقات کشوری می‌کند.

وی افزود: مسابقات کشوری از 5 شهریور تا 15 شهریور برگزار شد و فنی و حرفه‌ای استان توانست با کمک مربیان خوبی که دارد در بعضی رشته‌ها مدال و دیپلم افتخار کسب کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در مسابقات مذکور کارآموز علیرضا حمامی‌زاده زیر نظر سیدعلی سید جعفری مدال طلا و رتبه نخست در سطح کشوری رشته الکترونیک را به دست آورد.

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به کسب مدال طلا در رشته طراحی فضای سبز تیمی توسط معین سالاری و علی اسلامی زیر نظر مربی رضا یعقوبی، اظهار کرد: استان کرمان در 6 رشته دیگر موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

وی با تاکید بر اینکه دیپلم افتخار از آن کسانی است که توانسته‌اند استانداردهای لازم مسابقات را کسب کرده و بالای استاندارد امتیاز بیاورند، افزود: در رشته‌های فناوری اتومبیل رضا شهاب‌الدینی زیر نظر کارشناس پژمان پیلتن، در رشته صافکاری خودرو کارآموز محمدعلی بیدوئی‌نژاد زیر نظر مربی اسماعیل عرب، در رشته کنترل صنعتی مبین امجدی زیر نظر مربی محمد مستقیمی، در رشته طراحی مهندسی مکانیک ایمان شکیباپور زیر نظر مربی مهدی فهیمی، در رشته خیاطی رعنا خواجه زیر نظر مربی فاطمه فخاری و در رشته قنادی سمیرا زندرحیمی زیر نظر مربی صدیقه فرزانه پور موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان توانمندی استان را قابل افتخار دانست و گفت: شرکت کنندگان کرمانی در رنج سنی 19 و 23 و دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی بودند، البته در بین آنها تعدادی محصل و تعدادی نیز دیپلم بودند که از طرف اصناف شرکت کرده و توانستند افتخار کشوری را به دست آورند.

ابراهیمی‌نژاد با بیان اینکه هر دو سال یک بار مسابقات جهانی فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگانی از استان کرمان که امسال مدال طلا گرفته و سال قبل نیز مدال طلا و نقره داشته‌اند به مسابقات جهانی دعوت شده‌اند.

بودجه فنی و حرفه‌ای برای افراد حق‌التدریس یک سوم شده است

وی با بیان اینکه بودجه فنی و حرفه‌ای برای افراد حق‌التدریس یک سوم شده است، گفت: اکثر نیروهای ما مربیان حق‌التدریس هستند و تعداد قلیلی از نیروها پیمانی یا رسمی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با تاکید بر اینکه تمام هم و غم ما این است که آموزش‌های مهارتی در اقصی نقاط استان گسترش پیدا کند، بیان کرد: از مسئولان استانی و نمایندگان درخواست می‌شود با توجه به ارزش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بیش از پیش به رشد این مهارت‌ها اهمیت داده و به جای سوال در رابطه با کاهش آموزش‌ها و یا کاهش مواد مصرفی، از خود سوال کنند که چرا این امکانات را فراهم نکردند.

طرح آموزش ویژه عشایر استان کرمان اجرا می‌شود

معاون اداره فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز در این نشست، اظهار کرد: از هفته آینده با همکاری امور عشایری، طرح ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عشایر استان کرمان در شهرستان‌های شمالی استان آغاز می‌شود.

شهرکی گفت: بعد از اجرای این طرح در شمال استان، تفاهم نامه‌ای نیز با جنوب استان منعقد شده و با توجه به نیازسنجی‌ها، این طرح در آنجا نیز در رشته‌های مورد نیاز محدوده چون صنایع دستی و دامداری و دامپروری اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با نفوذ مهارتی بالا در این قشر، مهارت‌ها را آموزش دهیم تا این طرح نیز به یکی از طرح‌های موفق تبدیل شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon