رئیس‌جمهور به مسئله آب اصفهان ورود کند/ ۶۰ هزار کشاورز، منتظر آب برای کشت پائیزه


رئیس‌جمهور به مسئله آب اصفهان ورود کند/ 60 هزار کشاورز، منتظر آب برای کشت پائیزه

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان اصفهان در حال حاضر به امید ورود رئیس‌جمهور به مسئله خشکسالی اصفهان بوده و ۶۰ هزار کشاورز، منتظر آب برای کشت پائیزه هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره سفر اعضای هیئت دولت به اصفهان و بررسی مشکلات آب اصفهان اظهار کرد: در درجه نخست باید گفت که هیئت دولت به اصفهان نیامد و اینکه چند نفر از وزاری دولت به همراه معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان آمدند، نه برای رفع مشکل آب بوده و  بیشتر برای افتتاح پروژه‌ها بود، هرچند که مشکل آب استان در این سفرها از سوی مسئولان مطرح شد.

وی افزود: این موضوع تفاوت دارد که هیئت دولت خود برای حل موضوعی به استان سفر کند، بنابراین نمی‌توان از این سفر انتظار داشت که کار عملی انجام شود؛ البته در اینکه مسئولان آمدند و بخش کوچکی از وضعیت اصفهان را دریافت کردند، شکی نیست و ما از مسئولان برای سفر به اصفهان و بازدید از تاثیرات خشکسالی در اصفهان استقبال می‌کنیم اما هنوز ابعاد موضوع خشکسالی و بی‌آبی در استان برای مسئولان کشور تبیین نشده و برداشت صحیحی از آن وجود ندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و دیگر وزرا به اصفهان بیایند و ببینند که به طور مثال بر شمال استان صفهان چه گذشته و ببینند که سالانه چند متر از آب‌های سطحی استان پائین رفته، شرایط بهتر می‌شود زیرا آنها باید ببینند که یک دوم چاه‌های کشاورزی خشک شده و بقیه آنها با یک سوم ظرفیت، استحصال می‌شود.

وی بیان کرد: کشاورزان در آتش بی‌آبی و نداری در حال سوختن هستند و متاسفانه کسی این سوختن را بر نمی‌یابد و آه این‌ها را کسی نمی‌شنود زیرا به صورت تدریجی در حال انجام است.

حاجی با بیان اینکه هر کدام از شهرها که قرار بوده از شبکه توزیع آب برخوار آب ارسال شود و وضعیت خود را بهبود ببخشند، امروز در آتش بی‌آبی می‌سوزند، خاطرنشان کرد: طرح آبیاری نوین در چند هزار هکتار انجام شده و ده‌ها میلیارد تومان از بودجه‌های مردم زیر خاک رفته و سالیان سال است که تنها هوا داخل این شبکه‌ها وجود دارد و آبی به آنها نرسیده اما اگر وزرا و اعضای هیئت دولت می‌آمدند و این وضعیت را از نزدیک مشاهده می‌کردند، خیلی در نوع تصمیم‌گیری آنها اثرگذار بود.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی استاندار اصفهان در ابتدای سال مبنی بر تامین آب مورد نیاز برای کشت پائیزه بیان کرد: این یک مطالبه مردمی بوده و همه مردم و حدود 60 هزار کشاورز منتظر این آب هستند اما اگر استاندار به قول خود و وزرات نیرو به دست نوشته‌ها و امضای خود عمل نکنند، بنده از خودم رفع مسئولیت می‌کنم زیرا دیگر بیش از این نمی‌شود قانع کرد به اینکه باز هم بدقولی مسئولان را بپذیرند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور به همان میزانی که به دریاچه ارومیه اهمیت می‌دهند و به همان اندازه‌ای که به تامین آب دیگر نقط کشور اهمیت می‌دهند که درست هم هست، به استان اصفهان و شهرستان‌هائی مثل برخوار و شاهین‌شهر که بیشترین پائین رفتن سطح آب را در کل استان داشته نیز توجه کنند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: هیچ مشکلی پیش نمی‌آید که یک بار شما بیایید ودرد کشاورزان استان اصفهان و هم‌چنین 2 شهرستان برخوار و شاهین‌شهر را ببینید و بشنوید؛ ما پیشنهاداتی داریم که شما می‌توانید بشنوید و با آن مشکل مردم را مرتفع کنید، ما منتظر حضور شما هستیم همانطور که 7 ماه پیش هم دعوت‌نامه‌ای با امضای همه نمایندگان استان به شما تحویل داده شد اما در این رابطه هیچ‌گونه جوابی را نشنیدیم اما هم‌چنان منتظر می‌مانیم.

حاجی خاطرنشان کرد: ما از وزیر نیرو دیگر نامید شدیم زیرا می‌‌دانیم که او نه اراده‌ای برای رفع مشکل آب در استان اصفهان و نه درک درستی از مشکلات آب اصفهان ندارد، بنابراین ما چشم امید ما تنها به رئیس‌جمهور بوده که ببینیم که چه اقدامی در این رابطه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon