اقتصاد ۶۵ درصد مردم شهرستان دیواندره از بخش کشاورزی تأمین می‌شود


اقتصاد 65 درصد مردم شهرستان دیواندره از بخش کشاورزی تأمین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار دیواندره با اشاره به اهمیت کشاورزی در تأمین معیشت مردم شهرستان دیواندره گفت: مهم‌ترین مزیت و ظرفیت شهرستان کشاورزی است به طوری که اقتصاد بیش از ۶۵ درصد مردم دیواندره مستقیماً از بخش کشاورزی تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهرام فاتحی ظهر امروز در جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان دیواندره که در سالن ترویج جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: سرشماری نقش اصلی در نظام ملی آمارهای کشاورزی کشور دارد و برنامه ریزی‌های بخش کشاورزی بر پایه آن استوار خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در تأمین معیشت مردم شهرستان دیواندره گفت: مهم‌ترین مزیت و ظرفیت شهرستان کشاورزی است به طوری که اقتصاد بیش از 65 درصد مردم دیواندره مستقیماً از بخش کشاورزی تأمین می‌شود.

فرماندار دیواندره با تاکید بر اینکه آمار درست به اقتصاد خانواده ها کمک می‌کند خاطر نشان کرد: هر کدام از مأموران سرشماری می توانند با انجام صحیح مأموریت خود بر برنامه ریزی شهرستان تأثیر گذار باشند.

وی به نوع برخورد و رفتار مأمورین سرشماری در اعتمادسازی مردم اشاره کرد و گفت: آمارگیری یک نوع مصاحبه است که اولین قدم برای گرفتن آمار درست ایجاد رابطه منطقی و صمیمی با مخاطب است.

فاتحی افزود: مشکلات فرهنگی در ارائه آمار صحیح وجود دارد که با تبلیغات و اعتمادسازی باید مردم را به دادن آمار درست تشویق کرد.

وی خاطر نشان کرد: دولت با برگزاری این دوره از سرشماری عزم جدی دارد تغییراتی را در بخش کشاورزی کشور ایجاد کند و سرشماری عمومی کشاورزی به منظور دریافت آخرین اطلاعات کشاورزان برای تقویت زیرساخت های این بخش انجام می شود.

فرماندار دیواندره گفت: در این سرشماری اطلاعاتی از سطح زمین های کشاورزی، باغ ها، ماشین آلات کشاورزی و گلخانه ها از کشاورزان و بهره برداران دریافت می شود.

وی برنامه ریزی برای آینده را نیازمند اطلاعات و آمار درست دانست و افزود: آمار درست و صحیح ارائه شده در این بخش به برنامه‌ریزی علمی از نیازهای کشاورزان کمک می کند و اثرات مثبت آن نیز نصیب کشاورزان منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon