۱۸۰۰ هکتار از اراضی کرمان از حاشیه‌نشینان بازپس گرفته می‌شود


1800 هکتار از اراضی کرمان از حاشیه‌نشینان بازپس گرفته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان با بیان اینکه ۱۸۰۰ هکتار از اراضی کرمان از حاشیه‌نشینان بازپس گرفته می‌شود،گفت: طرح ۵ ساله صرفه جویی در مصرف آب باید به موازات طرح انتقال آب به استان کرمان پیش برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان, علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر در نشست شورای حفاظت آب استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی صرفه‌جویی آب باید با کمک کشاورزان انجام شود.

وی بیان کرد: از سه ماه قبل جلسات شورای آب استان آغاز و تدوین طرح صرفه‌جویی در مصرف آب با محوریت معاونت عمرانی استانداری کرمان آغاز شد.

استاندار کرمان گفت: طرح پلیس آب یا همیاران آب استان طرحی قانون‌مند است و هدف آن نیز هدفمند کردن مصرف آب استان کرمان است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: قدم اول در اجرای این طرح انجام صرفه‌جویی قابل ملاحظه در کشاورزی است.

وی با تاکید بر اجرای این طرح به موازات انتقال آب به استان کرمان،گفت: انتقال 180 میلیون مترمکعب از بهشت آباد برای شرب استان و نیز 110میلیون مترمکعب آب برای صنعتی از خلیج فارس از جمله طرح‌های انتقال آب به استان کرمان هستند.

استاندار کرمان گفت: باید با مدیریت جهادی به اجرای این طرح کمک کرد.

رزم‌حسینی بیان کرد: اجرای این طرح در بخش کشاورزی و محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است  و دریاچه‌های زیادی در استان داریم که مانند ارومیه در حال خشک شدن هستند.

استاندار کرمان گفت: نقطه نظرات مردم نیز برای اجرای طرح صرفه‌جویی در مصرف آب در قالب نظر سنجی، جمع آوری شده است.

رزم‌حسینی تاکید کرد: با فرهنگ‌سازی در بین کشاورزان از اتلاف منابع جلوگیری و جلوی مهاجرت ونابودی استان گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی 1800 هکتار از اراضی کرمان از حاشیه نشینان بازپس گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید در اجرای طرح‌های آب استان کرمان را حمایت کنند تا کمتر شاهد حضور کشاورزان به عنوان حاشیه نشین در شهرهایی مثل کرمان باشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon