۱۲۰۰ مجوز ایجاد طرح‌های جدید صنعتی در گیلان صادر شد


1200 مجوز ایجاد طرح‌های جدید صنعتی در گیلان صادر شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت و تجارت گیلان با بیان اینکه بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ جواز دارای اعتبار برای ایجاد طرح‌های جدید صنعتی در استان داده شده که سبب آوردن سرمایه به استان است، گفت: با وجود این اولویت استان اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیاهکل، علی منتظری ظهر امروز در جلسه کارگروه حمایت از تولید که با حضور 21 مدیرکل، مدیران عامل و رؤسای بانک‌های گیلان در فرمانداری سیاهکل برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگروه در شهرستان‌ها، بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی افزود: در استان گیلان بالغ بر یک‌هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی داریم و بسیاری از این واحدها به دلیل نداشتن سرمایه با تعطیلی روبرو شده‌اند.

1200 مجوز ایجاد طرح‌های جدید صنعتی در گیلان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بالغ بر یک‌هزار و 200 جواز دارای اعتبار در استان گیلان داده شده است، گفت: طرح‌های جدید موجب رونق بیشتر و آوردن سرمایه در استان می‌شود، اما اولویت ما به اتمام رسانده طرح‌های نیمه کاره است.

منتظری با بیان اینکه هم اکنون با دو موضوع عمده در حوزه تولید و صنعت استان روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: اغلب واحدهای تولیدی به دلیل بدهی معوق با سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: باید این مشکل را برطرف کرد تا واحدهای تولیدی بتواند با ادامه تولید خود علاوه بر ایجاد اشتغال، به اقتصاد کشور نیز کمک کنند و بانک‌ها نیز مطالبات دولت و مردم را دریافت بکنند.

نیمی از طرح‌های نیمه تمام صنعتی گیلان بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تاکید کرد: بیش از 50 درصد طرح‌های نیمه تمام گیلان دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 40 و 50 درصد هستند و ما می‌توانیم با حمایت خود آنها را به اتمام برسانیم.

منتظری افزود: با توجه به اینکه در اختصاص منابع مالی با مشکل مواجه هستیم، اما طرح‌های زیادی در هفته دولت و قبل از آن به بهره‌برداری رسیده‌اند و تا پایان سال طرح‌های بزرگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در رابطه با چگونگی برگزاری کارگروه حمایت از تولید در شهرستان‌ها اظهار کرد: قبل از برگزاری چنین جلساتی، با واحدهای تولیدی هماهنگ می‌کنیم تا مشکلات خود را با حضور مدیران استانی مطرح کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اینکار برای نخستین بار در استان گیلان انجام می‌شود، گفت: هدف ما این است که در این جلسه مشکلات برطرف شده و به صورت اجرایی به آنها رسیدگی بشود.

منتظری تصریح کرد: به اندازه کافی مشکل در کشور وجود دارد و ما نمی‌خواهیم مشکلات را به صورت ملی برطرف کنیم و به همین منظور با ایجاد این کارگروه قصد داریم مشکلات را در حد توان در استان برطرف کنیم.

وی گفت: پس از بررسی و جمع بندی این جلسات که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گزارشی به استاندار ارائه شده و موضوعات با حضور مدیران استانی و شخص استاندار بررسی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در رابطه با دلیل عدم حضور معاون برنامه ریزی استاندار گیلان در این جلسه گفت: وی با دستور استاندار برای شرکت در جلسه‌ای در تهران حضور دارد و به همین دلیل نتوانست در این جلسه شرکت کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon