یک سوم جمعیت دانش آموزی استان کردستان در سنندج تحصیل می‌کنند


یک سوم جمعیت دانش آموزی استان کردستان در سنندج تحصیل می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: یک سوم جمعیت دانش آموزی استان کردستان در سنندج تحصیل می‌کنند بنابراین سازمان های مرتبط با ارائه خدمات به دانش آموزان در این شهر وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین فیروزی ظهر امروز در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان این که مهرماه بهار علم و تربیت است اظهار کرد: هر سال در مهرماه جنبش عظیم و مجاهدت های گسترده‌ای برای کسب علم در کشور ما آغاز می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال گفت: امیدوارم مجموعه آموزش و پرورش امسال با جدیت بیشتر و انرژی مضاعف در راه کسب علم ظاهر شود و زمینه توسعه فرهنگ را بیش از گذشته در استان کردستان فراهم کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تاکید بر لزوم تحقق کارایی و بهره وری در مدارس تصریح کرد: احترام به مظاهر و هنجارهای مورد توجه در جامعه و آموختن نظم باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد و همه تلاش سیاستگذاران در راه توجه به احترام آموزی و نظم آموزی در مدارس باشد.

وی گفت: قانون‌مداری و احترام به آن باید از مدارس آغاز شده و در این صورت جامعه نیز قانون‌مدار می‌شود.

فیروزی با تاکید بر این که دانش آموزان باید در مدارس با حقوق و تکالیف‌شان آشنا شوند افزود: آموزش احترام، تکریم، رعایت قانون و نظم  باید در دستور کار آموزش های مدارس و مجموعه آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی همچنین به آماده سازی بخش های مختلف جامعه برای شروع سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: نظام آراستگی از مدارس آغاز می شود و ادامه پیدا می کند و سپس به خیابان ها وارد می شود که در اینجا باید به نظم و ترتیب ترافیکی، خط کشی های معابر و موضوعات دیگر در این راستا توجه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: یک سوم جمعیت دانش آموزی استان کردستان در سنندج تحصیل می‌کنند بنابراین سازمان های مرتبط با ارائه خدمات به دانش آموزان در این شهر وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

وی مجموعه آموزش و پرورش را بزرگترین و موثرترین و یکی از مهمترین مجموعه های کشور دانست و گفت: جامعه فرهنگی موثرترین نهاد در جامعه بوده و بزرگترین پیشرفت ها مرهون دلسوزی های فرهنگیان است بنابراین باید نهادها با این مجموعه تعامل و همکاری داشته باشند.

فیروزی بر فراهم شدن دسترسی و تسهیل ارتباط اولیاء با مدارس و همچنین توجه بیشتر مجموعه آموزش و پرورش بر توسعه فناوری اطلاعات و ایجاد سایت های تعاملی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با شفاف سازی و تعامل دوسویه میان نهادهای مختلف با مجموعه آموزش و پرورش شاهد توسعه مشارکت در این مجموعه باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon