زیرساخت‌های شهروند الکترونیک رشت اجرایی می‌شود


زیرساخت‌های شهروند الکترونیک رشت اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر رشت با اشاره به آمادگی شورای رشت برای همکاری با شورای شهر دوحه در حوزه اجرای دولت الکترونیک، گفت: شهر رشت دارای شرکت‌های دانش‌بنیان معتبری در این حوزه بوده و زیرساخت‌های شهروند الکترونیک رشت اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رضا جمشیدی‌چناری ظهر امروز در دیدار رئیس انجمن دوستی قطر و ایران و رئیس و اعضای شورای شهر دوحه، با بیان اینکه شهر رشت با هوشمندی انتخاب شده زیرا دارای ظرفیت‌های زیادی است،  اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم یک پرواز مستقیم دوحه به رشت با اهداف توریستی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امکانات ما در حوزه توریستی برای قطر فراهم می‌شود، افزود: در سایت شورای شهر قطر دوحه پروژه بزرگی تحت عنوان دولت الکترونیک 2020 تعریف شده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه  شهر رشت تفاهم‌نامه‌ای در حوزه دولت الکترونیک امضا کرد، گفت: این شهر فرصت خوبی برای انتقال تجارب در زمینه دولت الکترونیک به دوحه است.

جمشیدی‌چناری با بیان اینکه رشت به عنوان نخستین شهر ظرفیت انتقال این دانش را به دوحه دارد، تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که با دانش بالای مردم در زمینه الکترونیکی شدن پیش رویم و شهر رشت دارای شرکت‌های دانش‌بنیان معتبری در این حوزه است.

وی با تصریح بر اینکه زیرساخت‌های دولت الکترونیک به زودی در رشت ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، حوزه توریسم سلامت، فرصت‌های سرمایه گذاری و ده‌ها پروژه بزرگ عام‌المنعه می‌تواند بسترهای مناسبی برای توسعه روابط شهرهای رشت و دوحه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: امروزه برخی شهرهای کشور به این سمت پیش می‌روند که مثل شهرهای بزرگ دنیا خدمات الکترونیک رابه شهروندان ارائه دهند و این خدمات در مقیاس شهروند الکترونیک و در مقیاس بالاتر دولت الکترونیک است تا شهروندان برای انجام کارها و سرویس دهی مراجعه حضوری نداشته باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon