انشعاب جدید آب شرب در سطح استان کرمان واگذار نشود


انشعاب جدید آب شرب در سطح استان کرمان واگذار نشود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با بیان اینکه دیگر نباید حتی یک انشعاب جدید آب شرب در سطح استان کرمان واگذار شود،گفت: باید شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان نظیر زغال‌سنگ، مس و گل گهر به تامین منابع مالی استان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، شهباز حسن‌پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای حفاظت آب استان کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان، اظهار کرد: عدم توجه به شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان به حل مشکلات استان کمکی نمی‌کند.

وی بیان کرد: طرح صرفه‌جویی در مصرف آب استان کرمان به سبب اینکه سهم این گونه شرکت‌ها را در مشارکت نادیده گرفته، ناقص است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در کشور ضریب نفوذ فاضلاب 30درصد است در حالی که در استان کرمان زیر 5 درصد است و شرکتی مانند زغالسنگ می‌تواند این پروژه را اجرا و از منافع آن نیز استفاده کند.

حسن‌پور تاکید کرد: باید در قیمت آب واحدهای صنعتی که منابع مالی آنها خارج از استان در جریان است، بازنگری شود.

وی افزود: این واحدهای صنعتی بزرگ باید بخشی از پول خود را در طرح‌های آب و یا دیگر طرح‌های مهم استان هزینه کنند.

نماینده مردم سیرجان  و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: میزان مالیات امسال استان کرمان  حدود یک‌هزار و 400 میلیارد تومان برآورد شده است که بخشی از این مالیات باید از حوزه آب استان بدست آورد.

حسن‌پور، افزود: باید مشوق‌هایی برای شهرستان‌های برتر صرفه‌جویی کننده در مصرف آب در نظر گرفت.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دیگر نباید یک انشعاب جدید آب شرب در سطح استان کرمان واگذار شود تا وضعیت منابع آبی مشخص شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon