مثلث توسعه کشاورزی استان کرمان تشکیل شود


مثلث توسعه کشاورزی استان کرمان تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمان با بیان اینکه مثلث توسعه کشاورزی استان تشکیل شود، گفت: باید با تدوین الگوی کشت به کشاورزان آموزش داده شود تا نیاز استان کرمان در الگوی کشت را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد نیک‌فر در نشست شورای حفاظت آب استان کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان، اظهار کرد: خانه کشاورز استان کرمان با محوریت دانشگاه، خانه کشاورز و نهادهای کشاورزی تقاضای تشکیل مثلث توسعه کشاورزی را دارد.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمان با اشاره به اینکه باید با تدوین الگوی کشت به کشاورزان آموزش داده شود که نیاز استان را در الگوی کشت رعایت کنند، گفت: کشاورزان توسط خانه کشاورز آموزش لازم را خواهند دید.

نیک‌فر افزود:در راستای اجرای مفاد مثلث توسعه کشاورزی و جلوگیری از کشت محصولات پرمصرف آبی، کارگروه تخصصی در خانه کشاورز استان تشکیل شده است.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمان اظهار کرد: برخی از بهره‌برداران کشاورزی استان کرمان از یک پروانه سه برابر حد مجاز برداشت آب دارند.

نیک‌فر خاطرنشان کرد: خانه کشاورز استان سالانه 5 درصد صرفه‌جویی آب را با اجرای هماهنگ این طرح‌ها پیش بینی می‌کند که با روش‌های ارائه شده از سوی این نهاد تا 5 سال به صرفه‌جویی 25درصدی در کشاورزی خواهیم رسید.

پروانه‌های بهره برداری از چاه‌های آب باید یکسان سازی شود

دبیرخانه کشاورز رفسنجان نیز اظهار کرد: باید جسات شورای آب استان به شکل زنده پخش شود تا کشاورزان در جریان فاجعه آب قرار بگیرند.

محمدرضا صفری، افزود: پروانه‌های بهره برداری از چاه‌های آب باید یکسان سازی شود والا کشاورزان با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: باید وضعیت چاه‌های غیرمجاز آبی نیز در ابتدای اجرای طرح صرفه جویی مشخص شود.

بحران‌های موجود در آب به سبب سوء مدیریت ایجاد شده است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان هم اظهار کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح صرفه جویی در مصرف آب، به شکل خودکار نقش و دخالت دستگاه قضایی در این حوزه را کمرنگ می‌کند.

یدالله موحد، بیان کرد: بحران‌های موجود در آب به سبب سوء مدیریت و نظام‌های اشتباه آب ایجاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمان مصمم است در کنار دستگاه‌های متولی و اجرایی حوزه آب استان نظارت جدی داشته باشد.

موحد، خاطرنشان کرد: از همه دستگاه‌های متولی حوزه آب در راستای اجرای رسالت کاریشان، پشتیبانی قضایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon