طرح جامع توسعه مشگین‌شهر به تدوین نهایی رسید


طرح جامع توسعه مشگین‌شهر به تدوین نهایی رسید

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مشگین شهر گفت: طرح جامه توسعه شهرستان مشگین شهر با اولویت کشاورزی و گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات باغی تدوین شده و براساس آن هدفگذاری ها در توسعه این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین شهر، ابراهیم امامی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه کانون توسعه مشگین شهر اظهار کرد: در تهیه و تدوین این طرح جامع که یک طرح عملیاتی منسجم است سعی کردیم در نوبت اول توسعه متوازن، همراه با پایداری این رویه را مورد توجه قرار دهیم تا شهرستان در یک برنامه بیست ساله بتواند جایگاه واقعی خود را در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت پیدا کند.

وی با بیان این که 14درصد اعتبارات استان مربوط به شهرستان مشگین شهر است که رقمی معادل 14 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار را شامل می شود، گفت: با این اعتبار محدود ما هیچ امیدواری به تحقق برنامه های توسعه‌ای خود نداریم و با دعوت از سرمایه گذاران سعی داریم بیش از 80 درصد ظرفیت های بالقوه این شهرستان را به بالفعل تبدیل کنیم.

امامی بین کرد: در این راستا آنچه که مهم به نظر می رسد اجرای طرح توسعه کشاورزی به شکل پایلوت با استفاده از تأمین اعتبارات ملی است که تاکنون 10 میلیارد تومان از این محل جذب شده و پیش بینی می کنیم 8 میلیارد تومان دیگر تاپایان امسال در این راستا جذب استان شود.

فرماندار مشگین شهر ضرورت تکمیل پایاب شبکه احمدبیگلو با 5 میلیارد تومان و سد سبلان را با اختصاص 3 میلیارد تومان ضروری اعلام کرد و گفت: در شهرستان مشگین شهر با توجه به پایلوت بودن توسعه کشاورزی احداث 14 سد معیشتی در دستور کار است و در طرح 5 ساله پایلوت توسعه کشاروزی بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار و منابع فوق العاده به این شهرستان جذب می شود.

وی از اولویت احداث 2 شهرک شیلات و محصولات گل خانه‌ای با حضور سرمایه گذاران خبر داد و افزود: مشگین شهر قطب اول آبزی پروری است که با این امر 5 هزار تن به تولیدات این منطقه افزایش می یابد که امیدواریم این امر محقق شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon