تغییر شیوه آبیاری کشاورزی راه جلوگیری از اتلاف منابع آبی بیجار است


تغییر شیوه آبیاری کشاورزی راه جلوگیری از اتلاف منابع آبی بیجار است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره محیط زیست بیجار با اشاره به ضرورت تغییر شیوه آبیاری سنتی به نوین در شهرستان بیجار گفت: تغییر شیوه آبیاری کشاورزی بیجار مانع اتلاف منابع آبی شهرستان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، مجید پارسافرد ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع شهرستان بیجار آب با اشاره به اختصاص بخش عمده‌ای از منابع آبی شهرستان به بخش کشاورزی اظهار کرد: با آبیاری تحت فشار زمین های کشاورزی، شاهد صرفه جویی بسیاری در مصرف آب خواهیم بود.

وی بیش از 85 درصد مصرف آب کشور را مختص بخش کشاورزی دانست و گفت: اگر در زمینه تغییر رویکرد کشاورزان در زمینه آبیاری مزارع به شیوه آبیاری تحت فشار تلاش شود، از اتلاف بخش زیادی از منابع آبی جلوگیری خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست بیجار جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب از بستر رودخانه ها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: با این اقدام، ضمن حفظ منابع آبی، از اتلاف و نابودی اکوسیستم آبی هم جلوگیری می شود.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی بیجار نیز با تاکید بر ضرورت برق رسانی همزمان با حفر چاه، تصریح کرد: همزمان با حفر چاه آب، باید برق رسانی هم به درستی صورت پذیرد تا در زمینه تامین انرژی، مشکلی به وجود نیاید.

بهمن غفوری همچنین بر شناسایی و ابطال پروانه چاه‌های غیر‌فعال تاکید کرد و افزود: برخی از صاحبان چاه های غیر فعال، با تمدید اعتبار پروانه چاه خود، اقدام به دریافت سوخت می کنند که باید با ابطال پروانه چاه، از این کار جلوگیری شود.

وی بر افزایش میزان برداشت آب از سد تالوار در بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی های اخیر تاکید کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon