سعود‌الفیصل: اماکن حضور داعش در سوریه هدف قرار می‌گیرد/شکست تروریسم ۱۰ سال زمان می‌برد

سعود‌الفیصل: اماکن حضور داعش در سوریه هدف قرار می‌گیرد/شکست تروریسم 10 سال زمان می‌برد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: باید مواضع داعش را در سوریه هدف قرار دهیم و افزود که مبارزه با داعش به تروریسم پایان نمی‌دهد و نیاز به ۱۰ سال زمان دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان واس، سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که شکست داعش به تروریسم پایان نخواهد داد و مبارزه با تروریسم نیاز به 10 سال زمان دارد.

وی که در کنفرانس پاریس در مورد عراق شرکت کرده بود تاکید کرد که باید داعش را در سوریه مورد هدف قرار داد.

سعود الفیصل همیچنین خواستار فراهم آوردن حمایت لازم از معارضان سوری شد تا بتوانند با داعش و نظام سوریه مبارزه کنند.

کنفرانس پاریس امروز برگزار شد و در پایان با انتشار بیانیه ای با تاکید بر حمایت از عراق با تمامی ابزارهای لازم در مقابله با تروریسم در 10 بند منتشر شد.

شرکت کنندگان شامل بحرین، بلژیک، کانادا، چین، چک، دانمارک، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، اردن، کویت، لبنان، هلند، نروژ، عمان، قطر، روسیه، عربستان، اسپانیا، ترکیه، امارات، انگلیس، آمریکا، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، سازمان ملل با استقبال از تشکیل دولت حید العبادی بر حمایت از اجرای حاکمیت قانون، سیاست جامعیت و تضمین اینکه همه گروه ها به طور عادلانه ای در نهادهای فدرال حضور داشته باشند و با همه شهروندان به طور عادلانه رفتار شود تاکید شده است. کشورهای شرکت کننده همه این اقدامات را برای مبارزه موفقت آمیز با داعش و دیگر گروهای تروریستی ضروری دانسته اند.

کشورهای شرکت کننده تاکید دارند که داعش نه تنها خطری برای عراق، بلکه تهدیدی برای کل جامعه بین الملل محسوب می شود. شرکت کنندگان بر پیگیری حقوقی قضایی تروریست ها تاکید دارند و از تحقیق توسط دفتر کمیسریای عالی حقوق بشر برای مشخص شدن مجرمان حمایت می کنند.

شرکت کنندگان برای ریشه کن کردن داعش از منطقه تاکید کرده اند و به حمایت از دولت جدید عراق برای مبارزه با داعش با تمامی ابزارهای لازم از جمله کمکهای مناسب نظامی، با توجه به اعلام نیازهای دولت عراق، و مطابق حقوق بین الملل متعهد شده اند.

شرکت کنندگان از همکاری بر روی یک طرح عملی علیه تامین مالی تروریست ها استقبال کرده اند.

کشورهای شرکت کننده بر عزم خود برای کمک به بازسازی عراق با هدف دستیابی به توسعه متوازن منطقه ای از جمله ارائه کمک مالی برای بازسازی مناطق تخریب شده توسط داعش تاکید کرده اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان