۹۲۷ واحد آموزشی در کردستان هوشمندسازی شد


927 واحد آموزشی در کردستان هوشمندسازی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار هوشمندسازی مدارس، ۹۲۷ واحد آموزشی که حدود ۳۰ درصد از مدارس استان را در برمی گیرد در قالب ۲هزار و ۶۱۷ کلاس تاکنون هوشمند سازی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سالار عرفانی نسب ظهر امروز در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به این که پروژه مهر هر سال از 15 تیرماه آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه دارد اظهار کرد: در این پروژه، مجموعه برنامه ریزی ها، اقدامات و تمهیدات آموزش و پرورش برای شروع به موقع و مقتدرانه سال تحصیلی انجام می شود.

وی گفت: وظیفه مجموعه آموزش و پرورش این است که بهترین و برترین فعالیت ها را در عالی ترین شکل به اجرا درآورند تا خاطره ای به یادماندنی در ذهن دانش آموزان ایجاد کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان به 5 برنامه محوری و اولویت دار وزارت آموزش و پرورش در سال 93 اشاره و خاطرنشان کرد: ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی و ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی از جمله 5 برنامه محوری وزارت آموزش و پرورش است که با توجه به این امر، مقرر شد امسال کمتر از لیسانس در سطح مدیریت قرار نگیرد.

وی گفت: توسعه مشارکت همه جانبه، عملیاتی نمودن بودجه آموزش و پرورش و تمرکز زدایی نیز از دیگر برنامه های محوری وزارت آموزش و پرورش در سال 93 است.

عرفانی نسب با اشاره به این که تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان یکی از اقدامات مجموعه آموزش و پرورش در سال 93 است افزود: تاکنون 99 درصد از دانش آموزان استان در سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان مدارس (سناد) ثبت نام کرده اند.

وی همچنین تعداد پرسنل سازماندهی شده در استان کردستان تاکنون را 26 هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال 265 هزار و 254 دانش آموز در3 هزار و 342 مدرسه  و در قالب  13 هزار و 452 کلاس درس در استان کردستان تحصیل خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: از تعداد 3 هزار و 342 مدرسه‌ای که در استان واقع شده امسال، 132 مدرسه به صورت دو نوبته است که این امر یک نکته مثبت است و اثرات یادگیری در شیفت صبح بیشتر است.

وی همچنین به برگزاری دوره های آموزشی ویژه اولیاء پایه اول ابتدایی و اول متوسطه در قالب 10 ساعت در سال تحصیلی امسال اشاره کرد و افزود: این آموزش ها در این راستا است که خانواده ها والدین  در جریان آموزش های رسمی دانش آموزان قرار گیرند.

عرفانی نسب خاطرنشان کرد: کلاس های آمادگی یک ماهه تابستانی نیز برای نوآموزان پایه اول ابتدایی استان که دوره یکسال آمادگی را نگذرانده اند از 25 مرداد ماه تا 25 شهریور ماه برگزار شد.

وی به تغییر کتاب های دوره چهارم ابتدایی و و پایه دوم متوسطه اول نیز اشاره کرد و گفت: 89 نفر از استان کردستان به عنوان مدرس برای بازآموزی کتب جدیدالتالیف به دوره‌های کشوری اعزام شدند که آنها آموزش های لازم را در اختیار دیگر مدرسان در طول دوره تابستان و سال تحصیلی قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان همچنین از سازماندهی سرباز معلم در استان کردستان برای سال تحصیلی 94-93 خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این تعداد سرباز معلم نیز که به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند دوره توجیهی – آموزشی برگزار می شود.

وی با اشاره به این که استان کردستان در امر هوشمند سازی مدارس در پله‌های بالای کشور قرار گرفته است گفت: بر اساس آخرین آمار هوشمندسازی مدارس، 927 واحدآموزشی که حدود 30 درصد از مدارس استان را در برمی‌گیرد در قالب 2هزار و 617 کلاس تاکنون هوشمند سازی شده اند.

عرفانی نسب  همچنین از توزیع 575 میلیون تومان سرانه دانش‌آموزی در مدارس استان خبر داد و افزود: قبل از شروع سال تحصیلی جدید این میزان سرانه واصل شده و در چند روز آینده به حساب مدارس واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه بنابر اعلام سازمان نوسازی مدارس استان کردستان، 28 پروژه آموزشی شامل 189 کلاس درس با 21 هزار و 400 مترمربع زیربنا آماده بهره‌برداری است خاطرنشان کرد: جشن شکوفه ها در سطح استان کردستان در 31 شهریور ماه و جشن ملی بازگشایی مدارس در اول مهرماه برگزار می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon