کوچ پاییزه عشایر استان فارس ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود


کوچ پاییزه عشایر استان فارس 15 مهرماه آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست امور عشایر فارس با بیان اینکه کوچ پاییزه عشایر فارس از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود، گفت: در کوچ‌های پاییزه عشایر به طور منسجم کوچ نمی‌کنند.

صادق نکوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار کرد: عشایر فارس در 6 ماه نخست سال در شهرهای آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید و سپیدان به سر می‌برند و در پاییز به شهرهای جنوبی مانند فیروزآباد، داراب، ممسنی، لار و لامرد می‌روند.

نکوئیان با بیان اینکه کوچ پاییزه عشایر فارس از 15 مهرماه آغاز می‌شود، افزود: در کوچ‌های پاییزه عشایر به طور منسجم کوچ نمی‌کنند و دلیل این امر این است که خشکسالی در شهرهای جنوبی فارس سبب می‌شود که برخی از عشایر با اجاره کردن مزارع در شهرهای شمالی بمانند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که سبب ماندگاری عشایر در شهرهای شمالی می‌شود، کمبود علوفه و کمبود آب در شهرهای جنوبی است.

سرپرست امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: عشایری که تصمیم به کوچ دارند باید به موقع کوچ کنند چراکه در غیر این صورت آبرسانی به آنها با مشکل روبه‌رو می‌شود و هم‌چنین عشایر باید قبل از آغاز کوچ واکسیناسیون دام‌ها را انجام دهند.

نکوئیان با بیان اینکه رعایت نکردن زمان کوچ ممکن است مشکلاتی را برای عشایر در پی داشته باشد، گفت: رعایت این توصیه‌ها سبب در امان ماندن عشایر از خسارت و احیای مراتع می‌شود.

وی تصریح کرد: تدابیری برای خدمات بین راهی، دام پزشکی و نظارت نیروی انتظامی در نظر گرفته شده که امنیت کوچ و خدمات مورد نیاز برای عشایران را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon