عزام احمد: تا ۳ روز دیگر نشست فتح و حماس برگزار می‌شود

عزام احمد: تا 3 روز دیگر نشست فتح و حماس برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که دیدار هیأت های دو جنبش فتح و حماس برای بررسی اختلافات مربوط به آشتی ملی تا سه روز دیگر برگزار می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «عزام الاحمد» طی سخنانی در سمیناری که جنبش فتح در جنین به مناسبت سالروز کشتار صبرا و شاتیلا برگزار کرده بود، گفت که هیأت های دو جنبش فتح و حماس پیش از سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نیویورک، ظرف سه روز آینده با یکدیگر دیدار می کنند.

وی اظهار داشت: بازسازی نوار غزه، رفع محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه ها و تشکیل دولت فلسطین هرگز جز از طریق آشتی و وحدت ملی محقق نخواهد شد.

الاحمد اظهار داشت که در دیدار فتح و حماس همه مسائل و تجاوزاتی که در غزه رخ داده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما تصمیم گرفتیم که تا پایان تجاوز اسرائیل سکوت اختیار کنیم.

وی در ادامه از جنبش حماس خواست تا به دور از طرح های منطقه ای و خارجی تنها بر اساس برنامه های فلسطین برای دستیابی به دولت مستقل فلسطین، عمل نماید.

پیش از این «صلاح البردویل» از رهبران برجسته حماس در مصاحبه با شبکه خبری فلسطین الیوم با اشاره به برقراری تماس هایی برای برگزاری نشست بین فتح و حماس گفت که در این نشست سازوکارهای تکمیل آشتی فلسطین و اجرای توافقنامه الشاطئ، مراجعه مجدد طرف فلسطینی به قاهره برای بررسی پرونده آتش بس در غزه و رفع برخی مشکلات بوجود آمده از جمله توقف تبلیغات رسانه ای علیه فضاهای آشتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان