بسته ساماندهی اتباع بیگانه ساکن کرمان به شورای عالی امنیت ارسال می‌شود


بسته ساماندهی اتباع بیگانه ساکن کرمان به شورای عالی امنیت ارسال می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته ساماندهی اتباع بیگانه ساکن کرمان تهیه شده است،گفت: این بسته پس از ارائه به وزارت کشور و اطلاعات به شورای عالی امنیت ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی شامگاه دوشنبه در پایان جلسات یک روزه مجمع نمایندگان کرمان در مجلس با تعدادی از مدیران ادارات کل استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با هدف بررسی مسائل و مشکلات برخی از حوزه‌ها جلسات مشترکی با مدیران کل اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم پزشکی کرمان برگزار کرد که خوشبختانه در نشست با مدیرکل اطلاعات استان کرمان درباره مباحث فرهنگی، اقتصادی و معضلات موجود در استان از قبیل میزان ازدواج و طلاق و امنیت بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد برخی از مسائل با حضور وزیر اطلاعات در تهران بررسی و پیگیری شود، افزود: بدون‌شک مهمترین مبحث این جلسه مسئله ساماندهی اتباع بیگانه است که در حال حاضر به یک معضل برای استان تبدیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز بسیاری در سطح استان کرمان سکونت دارند، گفت: حضور این افراد تبعات مختلفی در حوزه اشتغال و نیز ناامنی برای استان به وجود آورده است.

زاهدی با تاکید بر اینکه حضور افاغنه در استان کرمان به مسئله قاچاق انسان و ورود غیرقانونی آنها دامن زده است، تصریح کرد: بر اساس گزارشات دریافتی اتباع بیگانه در ترانزیت مواد مخدر و گسترش کارهای خلاف عفت عمومی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سفر اخیر وزیر کشور به استان کرمان مقرر شد بسته ساماندهی اتباع بیگانه ساکن کرمان تهیه شود، افزود: خوشبختانه در حال حاضر این بسته آماده شده و از سوی مجمع نمایندگان استان کرمان به وزیر کشور و نیز وزیر اطلاعات تحویل داده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بسته در نهایت به شورای عالی امنیت ملی  کشور ارائه می‌شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به انجام برخی اقدامات نامطلوب امنیتی، اجتماعی و فرهنگی از سوی اتباع بیگانه در استان کرمان، خروج این افراد از این خطه در فرایندی زمان‌دار انجام شود.

زاهدی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه جلسات خود نشست‌هایی با مدیران کل تعزیرات حکومتی و ثبت احوال استان کرمان داشت، گفت: متاسفانه براساس گزارشات ارائه شده، برخی از شهرهای استان کرمان فاقد نمایندگی تعزیرات و ثبت احوال هستند که در کنار آن نبود چارت تشکیلاتی مشکلاتی را برای این ادارات به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسائل مرتبط با کارآفرینان و نیز موسسات کاریابی بحث و تبادل نظر شد، بیان کرد: در پایان این نشست مقرر شد جلسه‌ای در تهران با حضور معاونان وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و نیز تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و مشکلات مرتبط با موسسات کاریابی و شرکت‌های تعاونی بررسی و حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان نشستی نیز با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشت، افزود: در این نشست درباره راهکارهای کسری بودجه این دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

زاهدی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کرمان 90 میلیارد تومان کسری بودجه دارد، تصریح کرد: در برخی از نقاط استان از جمله سیرجان حدود 41 ماه برخی مطالبات پزشکان و یا پرستاران و کادر پزشکی پرداخت نشده است که البته مشکلاتی نیز در خرید تجهیزات و لوازم پزشکی در برخی از مراکز درمانی وجود دارد که انتظار می‌رود در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این مسائل رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان کرمان در نشست شورای حفاظت آب استان کرمان که با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، حضور یافت، گفت: خوشبختانه در این جلسه مشکلات آب استان مطرح و موارد مثبتی برای حل آن ارائه شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 95 درصد آب استان کرمان برای کشاورزی صرف می‌شود، بیان کرد: هدر رفت آب به سبب آبیاری غرقابی در حوزه کشاورزی کرمان بسیار زیاد است که باید تا زمان انتقال آب به استان از روش‌های صرفه‌جویی برای جبران کمبود  آب استفاده کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه در این نشست پیشنهاداتی برای صرفه‌جویی در حوزه کشاورزی ارائه شد، گفت: در حال حاضر دو راهکار سلبی و ایجابی برای رفع معضل آب استان وجود دارد که راهکار ایجابی انتقال آب به استان و راهکار سلبی صرفه‌جویی در مصرف آب است.

وی با بیان اینکه باید راهکار سلبی که همان صرفه جویی در مصرف آب است، در مدت زمان حداقل سه سال انجام شود، اظهار کرد: راهکار ایجابی که همان انتقال آب به استان کرمان است، بسیار زمان بر و هزینه بر است که حداقل اجرای آن پنج سال زمان می‌برد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان نشستی در روز چهارشنبه با وزیر نیرو پیرامون بحران آب در استان کرمان دارند، گفت: به احتمال یقین وزیر نیرو در روز پنج شنبه این هفته وارد کرمان می‌شود و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آب استان قرار می‌گیرد.

زاهدی با تاکید بر اینکه نباید از بحران آب کرمان غافل ماند، بیان کرد: با توجه به اینکه برخی استان‌های دیگر پیگیری‌های مجدانه‌ای برای انتقال آب به کار بسته‌اند، افزود: هرگونه غفلت و یا کوتاهی می‌تواند در چرخش لوله‌های انتقال آب به سایر نقاط کشور موثر باشد.

وی اولویت مجمع نمایندگان استان کرمان را بحث اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بسیار زیاد است که امیدواریم با ایجاد کارخانجات پتروشیمی و یا فولاد در سطح استان کرمان از میزان حجم بیکاران استان کاسته شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon