۸ کشته و مجروح در اثر سقوط پیکان به دره در گردنه ژالانه کردستان


8 کشته و مجروح در اثر سقوط پیکان به دره در گردنه ژالانه کردستان

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس شورای شهر هورامان شهرستان سروآباد گفت: بر اثر سقوط یک دستگاه خودروی سواری پیکان به دره در مسیر گردنه ژالانه هورامان ۸ نفر کشته و زخمی شدند.

بشیر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سروآباد، اظهار کرد: بر اثر سقوط یک دستگاه خودروی سواری پیکان به دره در مسیر گردنه ژالانه هورامان 8 نفر کشته و زخمی شدند.

وی گفت: غروب روز گذشته یک دستگاه خودروی سواری پیکان با 8 نفر سرنشین که همگی اعضای یک خانواده بودند، در مسیر گردنه ژالانه هورامان واژگون شد و به دره سقوط کرد.

نایب رئیس شورای شهر هورامان شهرستان سروآباد تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه 2 سرنشین این خودرو (مادر خانواده و یک کودک) به دلیل شدت جراحات در دم جان باختند و بقیه سرنشینان نیز که زخمی شده بودند توسط نیروهای مردمی و اورژانس 115 به بیمارستان مریوان منتقل شدند، که یک نفر دیگر از سرنشنینان در بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن مسیر گردنه ژالانه و ارتفاعات تته گفت: قبل از سقوط خودرو مذکور به دره، 2 نفر موتور سوار نیز در برخورد با این خودرو زخمی  و روانه بیمارستان شدند.

قاسمی افزود: مسیر اصلی شهر اورامان و روستاهای تابعه آن که از گردنه ژالانه عبور می‌کند که به دلیل مشکلات مسیر هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به کام مرگ می فرستد.

وی با بیان اینکه این خانواده اهل شهرستان جوانرود استان کرمانشاه بودند، تصریح کرد: مسیر صعب العبور گردنه ژالانه به دلیل عدم وجود حفاظ و گاردریل و نبود علائم راهنمایی و رانندگی کافی به قتل گاه مسافران و مردم منطقه هورامان و مسافرانی که از این مسیر تردد تبدیل شده است.

نایب رئیس شورای شهر هورامان شهرستان سروآباد با ابراز گله‌مندی از کم توجهی مسئولان نسبت به ایمن سازی این مسیر صعب‌العبور که جاده دسترسی به جمعیتی بیش از یازده هزار نفری منطقه هوراماناست، خواستار چاره اندیشی مسئولان استانی درباره وضعیت این مسیر شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon