منابع آبی مدیریت و استانداردسازی شود / هدررفت ۴۰ درصد از آب‌های روان کشور

منابع آبی مدیریت و استانداردسازی شود / هدررفت 40 درصد از آب‌های روان کشور

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهرکرد گفت: افزایش نظارت بر مدیریت منابع آبی و استانداردسازی‌ها می‌تواند به رفع مشکلات کم‌آبی در استان‌های کشور کمک کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن رضایی صبح امروز در شورای راهبردی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن نخبگان علمی و استعدادهای طبیعی فراوان ظرفیت تبدیل شدن به یکی از استانهای مطرح کشور را دارد.

وی افزود: همه باید در مسائل عمرانی، فناوری، آب و کشاورزی اتفاق نظر داشته باشیم تا به آبادانی برسیم و ما در این زمینه مشاوره لازم و حمایت خود را اعلام می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیش‌بینی ما این است که جمعیت چهارمحال و بختیاری را در یک برنامه 10 ساله به 2 تا 3 میلیون نفر برسانیم و سطح رفاهی در این استان را ارتقا دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: در این استان با داشتن مزیت‌هایی مانند جمعیت شهری و عشایری، منابع آبی، طبیعت، موقعیت جغرافیایی و فاصله از دریا و مرزهای کشور و مجاورت با استانهای خوزستان و اصفهان می‌توان مبانی توسعه‌ای استان را شکل داد و با این منابع می‌توانیم این استان را استان آسمانی خطاب کنیم.

وی افزود: توسعه در این استان باید با فرهنگ، منابع موجود، طبیعت، موقعیت و سابقه تاریخی سازگار باشد تا بتوانیم درآمدهای بالا داشته باشیم و به توسعه پایدار برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این استان ظرفیت خوبی در زمینه توریسم سلامت، توریسم ورزشی، علمی و طبیعت دارد و می‌توان یکی از محورهای توسعه‌ای استان را بر پایه توریسم و گردشگری برنامه‌ریزی کرد.

رضایی ادامه داد: بحران آب در حال حاضر به مسئله‌ای ملی تبدیل شده است و در مدت 5 سال اخیر 40 درصد از آب روان‌های کشور از دست رفته است و این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ کشور رخ داده است.

وی افزود: امروز با مشکلاتی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه و کمبود آب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان روبرو هستیم که بدون شک با مدیریت فعلی منابع آب مشکلات بیشتر می‌شود و باید تحولی در مدیریت آب انجام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم نظارت بر مدیریت منابع آبی و استانداردسازی‌ها افزایش یابد و حوزه‌های آبریز از رژیم انضباطی برخوردار شود تا با همین منابع آبی موجود همه استان‌ها بتوانند با کم‌آبی مقابله کنند.

رضایی تصریح کرد: در بحث‌های آب اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم مشکلات رفع شود.

وی افزود: بسیج خوبی از همه گرایشات سیاسی برای آبادانی این استان شروع شده است و این موضوع را به نخبگان تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon