اتحادیه بارفروشان برای حفظ سودش با تعزیرات همکاری نمی‌کند/دلالان را به حجره‌ همکاران خود برده‌اند

اتحادیه بارفروشان برای حفظ سودش با تعزیرات همکاری نمی‌کند/دلالان را به حجره‌ همکاران خود برده‌اند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌وتره‌بار گفت: سازمان تعزیرات برای اجرای طرح به خوبی وارد شد، آسیب‌شناسی لازم را انجام داد و نتیجه را اعلام کرد اما این طرح نیاز به همکاری دارد. اما آنها علاقه‌مند نیستند زیرا سودشان در خطر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌وتره‌بار درباره مشکلات اجرای طرح نظارت بر بازار میوه‌وتره‌بار اظهار داشت: طرح تعزیرات در این زمینه برای حذف دلالی اجرا شده است که اگر خود اتحادیه علاقه‌مند به اجرای این طرح نباشد هرچه قدر هم که تلاش شود، بی‌‌نتیجه می‌ماند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم صنف بارفروش علاقه‌مند نیستند با این طرح همراهی کند. در حد زبان شاید حرفی بزنند اما در عمل مقابل اجرای این طرح ایستادگی می‌کنند. الان مقاومت آنها باعث شد که تغییرات آنچنانی در قیمت‌ها به وجود نیاید در حالی که انتظار می‌رفت تغییرات بیشتری اعمال شود.

مهاجران با بیان اینکه 4 ارگان سازمان نظارت و بازرسی، تعزیرات، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها می‌توانند اقدام به نظارت کنند گفت: اتحادیه بارفروش اگر علاقه‌مند باشد، یک اطلاعیه جدی به واحدهای خود می‌دهد و از آنها می‌خواهد با طرح همکاری کنند اما این علاقه‌مندی، جدیت و همکاری وجود ندارد و وقتی آنها همکاری نکنند هیچ نتیجه‌ای نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌وتره‌بار گفت: تعزیرات با نیروها و گروه‌های مختلف از مدتی قبل برای اجرای این طرح فعال شده است و به صورت ارشادی اقدام می‌کند اما زبان ارشادی برای این صنف جوابگو نیست و عملا این کار بی‌نتیجه است.

وی درباره تداوم حضور دلالان در سطح میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار با وجود اجرای این طرح در برنامه ویتامین 3 خاطرنشان کرد: به جای اینکه دلالان را در جای مشخصی از میدان مستقر کنند، آنها را به حجره‌های همکاران خود برده‌اند و در این حجره‌ها باز هم دلالی را انجام می‌دهند. چندبار گفته‌ام که جایگاهی برای آنها تعیین کنند تا خودشان اقدام به خرید و عرضه کنند که این کار انجام نشد و اینها در حجره‌های همکاران خود فعالیت و حتی از فاکتورهای آنها استفاده می‌کنند. این، همان همکاری نکردن با اجرای طرح است.

مهاجران گفت: سازمان تعزیرات برای اجرای طرح به خوبی وارد شد، آسیب‌شناسی لازم را انجام داد و نتیجه را اعلام کرد اما این طرح نیاز به همکاری دارد. ما به واحدها اطلاعیه دادیم که چگونه و از چه افرادی خرید کنند و بفروشند. ای کاش اتحادیه بارفروشان هم این کار را انجام می‌داد اما آنها علاقه‌مند نیستند زیرا سودشان در خطر است. کشاورز ناله می‌کند و صنف ما هم دائم بدهکار است ولی اینها در حال خرید خانه‌ها هزار متری در بالای شهر هستند. مسئله این است، آنها سود به این مهمی را رها نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌وتره‌بار تأکید کرد: این مشکل با این جریمه‌ها حل نمی‌شود زیرا مشکل خیلی وسیع‌تر از چیزی است که می‌بینید و فکرش را می‌کنید. باید یک فکر اساسی را حل آن کرد.

مهاجران درباره پیشنهاد ارائه فاکتور خرید با تأییدیه نماینده تعزیرات و لیست قیمت مصوب روزنامه میوه‌وتره‌بار از سوی فروشندگان سطح شهر به خریداران گفت: الان قیمتی را که اتحادیه و تعزیرات تعیین می‌کنند اصلا عملی نمی‌شود. مثلا فاکتور گلابی را 5 هزار تومان می‌نویسند اما وقتی می‌خواهند از واحد ما پول بگیرند 11 هزار تومان می‌گیرند. اینگونه عمل می‌شود. می‌گوییم قیمت خالص را حساب کنید اما در عمل وزن ظرف میوه را هم محاسبه می‌کنند و روی قیمت می‌کشند.

وی گفت: قانون، فاکتوردهنده را مجرم می‌داند. اگر فاکتور بدون سربرگ و هویت است، همه از آن طرف صادر شده است.اگر واحدهای مهم در این زمینه تخلفی کرده‌اند باید با آنها هم برخورد شود و حتی واحدهای متخلف را پلمب کنند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon