الحیات:۲۰۰ نفر از رهبران اخوان و همپیمانان آنها قطر را ترک می کنند

الحیات:200 نفر از رهبران اخوان و همپیمانان آنها قطر را ترک می کنند

خبرگزاری تسنیم: روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از یکی از رهبران جماعت اسلامی نوشت که ۲۰۰ نفر از رهبران اخوان المسلمین و همپیمانان آنها طی چند هفته آینده قطر را ترک خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از رهبران جماعت اسلامی مصر گفت که 200 نفر از رهبران و اعضای اخوان المسلمین و جماعت اسلامی طی چند هفته آینده قطر را ترک خواهند کرد و قضیه تنها مربوط به 7 نفر از رهبران این جماعت که در رسانه ها اعلام شده بود، نیست.

«محمد یاسین» مسئول مناسبات خارجی جماعت اسلامی در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت که تعدادی از رهبران این جماعت و اخوان المسلمین طی دو هفته گذشته دوحه را ترک کرده و به ترکیه رفته اند.

وی افزود که وضعیت اعضای جماعت اسلامی در قطر نیز همانند وضعیت رهبران اخوان المسلمین است و رهبران جماعت اسلامی از جمله طارق الزمر و عاصم عبد الماجد برای ترک قطر آماده می شوند.

بر اساس این گزارش، الزمر چند روز پیش به لیبی رفت و دوباره به دوحه بازگشت اما هدف وی از این سفر اعلام نشد با این حال یکی از رهبران ائتلاف حمایت از مشروعیت اعلام کرد که الزمر به لیبی رفت تا مکان امنی برای خود و تعدادی از رهبران و اعضای جماعت اسلامی ، حتی به صورت موقت، پیدا کند.

وی افزود که رهبران جماعت اسلامی روابط شخصی با جهادی هایی که در افغانستان فعالیت داشته اند، دارند و این جهادی ها نیز در حال حاضر در برخی مناطق لیبی نفوذ پیدا کرده اند و همین امر می تواند پناهگاه امنی برای برخی از این افراد باشد.

این رهبر ائتلاف حمایت از مشروعیت همچنین اظهار داشت: مشکل اعضای جماعت اسلامی بسیار شدیدتر از اخوان المسلمین است زیرا آنها سابقه درگیری های مسلحانه دارند و برخی از کشورها از جمله ترکیه موانعی را برای پذیرش آنها در کشور خود قرار داده اند.

وی اشاره کرد که قطر موضع میانه را اتخاذ کرده است زیرا از این کشور خواسته شده بود که تعدادی از شخصیت های معین را به مصر تحویل دهد اما دوحه این درخواست را رد کرده و تنها از رهبران اخوان المسلمین و همپیمانان آن خواسته است تا قطر را ترک کنند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان