مذاکرات نیویورک آخرین فرصت آمریکایی‌هاست/ به مانع‌تراشی ادامه دهند، پشیمان می‌شوند

مذاکرات نیویورک آخرین فرصت آمریکایی‌هاست/ به مانع‌تراشی ادامه دهند، پشیمان می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان "مذاکرات نیویورک آخرین فرصت برای آمریکایی‌هاست" گفت:به غربی‌ها توصیه می‌کنیم و اخطار هم می‌دهیم که مذاکرات نیویورک آخرین فرصت برای توافق با ایران است که در غیراین‌صورت پشیمان می‌شوند.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات اخیر"وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا که گفته بود مذاکرات نیویورک آخرین فرصت ایران برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای است، گفت: آمریکایی‌ها همواره برای پوشاندن کاستی‌ها و نقاط ضعف‌شان از روش فرار به جلو استفاده می‌کنند که این اظهارات نیز نوعی فرار به جلو در سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با حسن‌نیت کامل وارد مذاکرات هسته‌ای شده است، افزود: ایران پس از توافق ژنو هم به‌طور کامل به بندهای این توافق عمل کرده و به آن‌ها پایبند بوده است؛ ما حتی در حوزه بازرسی اقدامات فراتر از توافق ژنو انجام دادیم، به‌طوری که اقدامات داوطلبانه‌ای برای اثبات حسن‌نیت‌مان بین جامعه جهانی انجام دادیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهار داشت: آمریکایی‌ها از همان ابتدای مذاکرات در پی این بودند که مذاکرات هسته‌ای را به بن‌بست بکشانند. آن‌ها پس از توافق ژنو هم با اقدامات عجیب و غریب خودشان به‌خلاف توافقات سعی کردند که مذاکرات را به بن‌بست برسانند.

نقوی‌حسینی همچنین ایجاد داعش و تشکیل ائتلاف برای مقابله با آن و نیز طرح موضوعات غیرهسته‌ای را از اقدامات آمریکایی‌ها برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات هسته‌ای دانست و تأکید کرد: آمریکایی‌ها بلافاصله پس از توافق اولیه، تحریم‌های جدید را به‌خلاف توافق ژنو و نیز زیاده‌خواهی‌های فرا "ان‌پی‌تی" را مطرح کردند و از این طریق موانعی بر سر راه مذاکرات ایجاد کرده‌اند، بنابراین ما به غربی‌ها توصیه می‌کنیم و اخطار هم می‌دهیم که مذاکرات نیویورک آخرین فرصتی است که غربی‌ها برای توافق دارند و اگر از این فرصت استفاده نکنند، حتماً پشیمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال 1382 مذاکرات را به بن‌بست رساندند و امروز پشیمان شده‌اند، اظهار داشت: دلیل پشیمانی آن‌ها این است که پس از 10 سال با کشوری به‌مراتب پیشرفته‌تر و با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های بالاتری در علم، تکنولوژی و فناوری هسته‌ای روبه‌رو شدند و به آن‌ها توصیه می‌کنم که اگر امروز نیز در مسیر مذاکرات مانع‌تراشی کنند، قطعاً در آینده پشیمان خواهند شد، زیرا مسیر پیشرفت برای ما هموار است و روزبه‌روز به دانش بیشتری دست می‌یابیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است آمریکایی‌ها از فرار به جلو خودداری کنند و با واقعیت‌ها روبه‌رو شده و از زیاده‌خواهی‌های خودشان دست بردارند تا مذاکرات به نتیجه برسد. بنابراین، جمهوری اسلامی ایران نقطه پایانی مذاکرات را تعیین می‌کند، نه طرف غربی و آمریکایی‌ها.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon