بحرینی‌های مقیم لندن اعتصاب غذا می‌کنند

بحرینی‌های مقیم لندن اعتصاب غذا می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: گروهی از بحرینی های مقیم لندن اعلام کردند که در اعتراض به اقدامات ضد بشری حکومت آل خلیفه، مقابل سفارت این کشور در لندن دست به اعتصاب غذای یک روزه خواهند زد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، معترضان خاطرنشان کرده اند که این اقدام برای اعلام همبستگی با زندانیان بحرینی اعتصاب غذا کننده در زندان های مرکزی "جو" و حوض الجاف صورت خواهد گرفت.

یکی از بازداشت شدگان بحرینی که دست به اعتصاب غذا زده است، "عبدالهادی الخواجه" فعال برجسته حقوق بشری بحرینی است که امروز ( سه شنبه 25 شهریور) وارد بیست و دومین روز اعتصاب خود شده است.

اعتصاب یک روزه بحرینی های مقیم لندن روز پنجشنبه آینده 18دهم سپتامبر از ساعت 9 صبح آغاز و تا نیمه های شب ادامه می یابد.

بحرینی های مقیم لندن برای اعلام همبستگی با بازداشت شده ها در زندان های رژیم آل خلیفه، از حدود یک هفته قبل در حال برگزاری تحصن و راهپیمایی هستند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان