وزارت کشور موظف به تأمین بودجه انتخابات "تفت و میبد" و "نهاوند" است

وزارت کشور موظف به تأمین بودجه انتخابات "تفت و میبد" و "نهاوند" است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه وزارت کشور باید انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه‌های انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند" را برگزار کند، گفت: وزارت کشور موظف است هزینه لازم برای برگزاری این انتخابات را تأمین کند.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از برگزار نشدن انتخابات در دو حوزه انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند" از سوی وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: دلیلی که وزارت کشور برای برگزار نکردن انتخابات در این دو حوزه انتخابیه مطرح کرده و گفته به دلیل نداشتن بودجه این انتخابات برگزار نمی‌شود، دلیل قانع‌کننده‌ای نیست.

وی با بیان اینکه داشتن نماینده براساس قانون اساسی حق مردم کشور در همه شهرها و مناطق مختلف کشور است، افزود: وزارت کشور اعلام کرده که انتخابات در دو حوزه انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند" به دلیل نداشتن بودجه برگزار نمی‌شود که این دلیل قانع‌کننده‌ای برای مردم و نمایندگان آن‌ها در خانه ملت نیست.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه اظهار داشت: سؤال بنده از وزارت کشور و شخص وزیر این است که مگر مجلس بودجه لازم را برای برگزاری انتخابات در اختیار وزارت کشور قرار نمی‌دهد که عنوان می‌کنید برای برگزاری این انتخابات بودجه ندارید؟

حجت‌الاسلام زارع‌زاده همچنین با بیان اینکه وزارت کشور براساس قانون نمی‌تواند مانعی برای برگزار نشدن انتخابات در این دو حوزه انتخابیه ایجاد کرده و آن را برگزار نکند، گفت: وزیر کشور باید نسبت به برگزار نکردن انتخابات در حوزه‌های انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند" پاسخگو باشد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، قرار است وزیر کشور در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون حضور یافته و در مورد این موضوع توضیحاتی به نمایندگان ارائه کند که امیدوارم توضیحات وی قانع‌کننده باشد، در غیر این‌صورت روند سؤال از وی در صحن علنی مجلس از سوی کمیسیون پیگیری می‌شود و رحمانی‌فضلی باید در صحن علنی مجلس حضور یابد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه نماینده معین استان نمی‌تواند به خوبی از عهده مسئولیت حوزه‌های انتخابیه‌ای که نماینده ندارند برآید، تصریح کرد: اگر قرار باشد که نماینده معین وظایف حوزه‌‌های انتخابیه دیگر را نیز عهده‌دار شود، پس باید قانون تغییر کرده و حوزه‌های انتخابیه را ادغام کنیم!

حجت‌الاسلام زارع‌زاده همچنین مهم‌ترین آسیب نداشتن نماینده در این دو حوزه انتخابیه را متوجه مردم دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه این دو حوزه انتخابیه در حال حاضر نماینده ندارند و مردم برای پیگیری مشکلات‌شان با مشکلات دیگری روبرو می‌شوند، بنابراین برگزاری انتخابات در آن‌ها پیش از انتخابات مجلس دهم ضروری است و وزارت کشور هر چه سریعتر باید سازوکارهای آن را فراهم کند، زیرا هنوز زمان زیادی تا برگزاری انتخابات مجلس آتی مجلس باقی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون شوراهای مجلس به طور جدی پیگیر برگزاری انتخابات در دو حوزه انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند" است و وزارت کشور باید این انتخابات را برگزار کند. اگر وزارت کشور عنوان می‌کند که بودجه کافی برای برگزاری انتخابات در این دو حوزه انتخابیه را در اختیار ندارد، موظف است هزینه آن را تأمین کند.

انتهای پیام/  

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon