محیط زیست اهمیتی به آلایندگی فولاد مبارکه نمی‌دهد/ بی‌توجهی به مشکلات مردم مبارکه


محیط زیست اهمیتی به آلایندگی فولاد مبارکه نمی‌دهد/ بی‌توجهی به مشکلات مردم مبارکه

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست هیچ اهمیتی به آلایندگی شرکت فولاد مبارکه و آزمایش پساب خروجی و تاثیری که در زمین های کشاورزی اطراف، بر کشت صورت گرفته و محصول مورد استفاده مردم، نمی‌دهد.

علی ایرانپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون آلاینده بودن شرکت فولاد مبارکه اصفهان و مسائل مطرح شده در این زمینه اظهار کرد: بحث آلایندگی فولاد مبارکه در چند سال گذشته از موضوعات مطرح بوده اما برخی دستگاه‌ها مانند سازمان محیط زیست هستند که اگر شرکت فولاد مبارکه از نظر آلایندگی زیر سئوال برود، به نوعی بر وظایف و عملکرد آنها خدشه وارد می شود، معمولا همراه با هم در دفاع، چشم بسته اعلام می کنند که این شرکت آلاینده نیست.

وی با بیان اینکه دلیل های مختلفی مبنی بر آلاینده بودن فولا مبارکه وجود دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل آلاینده بودن آن درباره با خروج پساب فاضلاب این کارخانه بوده که در زمین‌های اطراف می رود و متاسفانه سازمان حفاظت از محیط زیست هیچ اهمیتی به این موضوع و آزمایش پساب خروجی و تاثیری که در زمین‌های کشاورزی اطراف برکشت صورت گرفته و محصول مورد استفاده مردم، ندارد.

نماینده مردم مبارکه بیان کرد: کوره های این شرکت و دودی که از آن متصاعد می شود و آلایندگی صوتی ناشی از تردد مداوم قطارحمل بار این شرکت بوده و هم چنین تریلرها و ماشین های حمل بار محصولات تولیدی و حرکت روزانه صدها دستگاه ماشین های سنگین در جاده های شهرستان مبارکه که در این بین شاهد از دست دادن جان بسیاری ازمردم در جاده ها بوده ایم از جمله مشکلات پیش آمده از این کارخانه به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی آلودگی را در نظر می گیریم، آلودگی بو، صوت، هوا و آب را نیز شامل می شود و نخستین ایراد به نوع و مصادیق و آلایندگی یک شرکت بوده و ما معتقد هستیم که سازمان حفاظت از محیط زیست مسائلی را مطرح می کند که مربوط به دهه های گذشته بوده و در حال حاضر مرسوم نیست و یا درجه اهمیت آن کمتر شده است.

ایرانپور گفت: در عین حال می بینیم که بازرسی ها به دلیل اینکه همیشه با اطلاع قبلی صورت می گیرد، سبب شده که معمولا این شرکت به یک شرکتی که همواره گل و بلبل بوده و همیشه مرتب است، تبدیل شود و در زمان بازدید کارشناسان، به یک باره تولید پائین می آید.

وی اظهار کرد: برای پیگیر این مورد ما نمایندگان شکایتی به کمیسیون اصل90 ارائه کرده ایم که در رابطه با عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست و مشخصا در مورد صنایع آلاینده و فولاد مبارکه نیروگاه اصفهان و پالایشگاه نیز بوده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار آن، اقداماتی هم انجام شده و در سفری که برای نخستین بار نمایندگان مجلس با دستور  لاریجانی، رئیس مجلس به شهرستان مبارکه داشتند، گزارش مستندی حاکی از آلاینده بودن شرکت فولاد مبارکه صورت تهیه شده است.

وی تصریح کرد: نابودی درختان میوه و اراضی کشاورزی اطراف این شرکت و هم چنین اعزام کارشناسان حوزه کشاورزی کشور به اینکه متاسفانه آلایندگی این شرکت تاثیر منفی در از بین رفتن باغات میوه و درختان میوه داشته از موضوعاتی بوده که پیگیری و به کمیسیون اصل 90 ارائه شده  و نمایندگان پیگیر این شکایت هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon