وام ۸۰ میلیون تومانی تورم‌زاست/ وزارت راه تجدیدنظر کند

وام 80 میلیون تومانی تورم‌زاست/ وزارت راه تجدیدنظر کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که پرداخت وام ۸۰ میلیون تومان به متقاضیان مسکن تورم‌زا خواهد بود، گفت:‌ با توجه به این مسئله بخش تولید عقب می‌ماند و وزارت راه و شهرسازی باید در این برنامه تجدیدنظر کند.

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: دولت باید در جهت تامین منابع مالی و فعال کردن تولید و تقاضای مسکن یک تمهیداتی را بیاندیشد و در راستای تامین منابع مالی،  تصمیم گرفته شده وام40 تا 80 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شود.

وی با بیان این‌که این برنامه مثبت است اما در عین حال ایرادات نسبی به آن وارد است، تصریح کرد:‌در این برنامه وام در اختیار متقاضی قرار می‌‌گیرد اما ای کاش دولت سعی می‌کرد بخش اعظم این وام را به سمت انبوه‌سازان هدایت می کرد. چراکه اگر این تسهیلات در اختیار تولید قرار گیرد و  قابل انتقال به خریدار باشد از دو منظر اثرات مثبتی خواهد داشت.

 وی ادامه داد: یکی این‌که عرضه و تولید مسکن بالا می‌رود و دیگری آن‌که  به متقاضی مسکن کمک می‌کند در طول ساخت با استفاده از این وام مابقی مبلغ مربوط به خرید را تامین کرده و صاحبخانه شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که پرداخت وام مذکور به متقاضیان در جامعه تورم‌زا خواهد بود، گفت: در این صورت  بخش تولید عقب می‌ماند، بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی باید در این برنامه تجدید نظر کند.

محتشم با بیان این‌که چند راهکار برای فعال کردن بازار مسکن مطرح شده است، بیان کرد:‌ یکی از راهکارها ایجاد صندوق زمین و ساختمان است که برای پروژه‌های متوسط به بالا در نظر گرفته شده و اعتقاد داریم که این صندوق‌ها برای پروژه‌های کوچک در نظر گرفته شود. مورد دیگر که جدید هم نیست بحث فعال کردن صندوق‌های پس‌انداز مسکن است تا هر بانک  نسبت به فعالیت در بخش مسکن کارساز باشد.

وی با بیان اینکه هنوز راهکار جدید برای فعال کردن بخش مسکن وجود ندارد،‌بیان کرد:‌ اجرایی کردن برنامه‌ها مهم است و  در حد گفتار کفایت نمی‌کند و وزارت راه و شهرسازی به همراه بانک‌ها باید با جدیت بیشتری وارد عرصه اجرا و عمل شود تا بخش مسکن از حالت رکود خارج شود.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه