طرح خود اتکایی در مدارس شبانه‌روزی کرمان اجرا می‌شود


طرح خود اتکایی در مدارس شبانه‌روزی کرمان اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه طرح خود اتکایی در مدارس شبانه‌روزی استان انجام می‌شود، گفت: اجرای این طرح سبب مهارت‌آموزی و استفاده مناسب از اوقات فراغت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معلم به عنوان مهم‌ترین عامل نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اطلاعات، ابتکارات (مهارت،سرعت)و ویژگی‌های اخلاقی از مهم‌ترین ویژگی‌های معلم درقرن 21 است.

وی با بیان اینکه آموزش فنی‌وحرفه‌ای، باید مکمل نظام آموزشی باشد، گفت: آموزش وپرورش باید از شکل صرفاً نظری، بیرون بیاید و آموزش توام با کار باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه نقش و اهمیت آموزش فنی وحرفه‌ای در توسعه اقتصادی نزد کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه شناخته شده، افزود: باید با شناساندن ارزش و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طول سال تحصیلی  به خانواده‌ها و دانش‌آموزان،  زمینه گرایش دانش آموزان را به سمت  رشته‌های فنی حرفه‌ای فراهم کرد.

اسلامی باییان اینکه آموزش و پرورش به منظور ارضای نیازهای جامعه پدید آمده است و مدارس خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت هستند، گفت: رابطه مدرسه و اجتماع فرایندی تعاملی و مدوام است که چناچه شکل مشارکت آگاهانه به خود گیرد، سبب اثربخشی و کارایی بیشتر مدارس می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت، بستر فرهنگی و اجتماعی می‌طلبد و باید مدیران در راستای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در مدرسه تلاش کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز پروژه مهر در آموزش و پرورش استان کرمان، افزود:مدیران مدارس طلایه‌داران اجرای پروژه مهر هستند.

اسلامی با بیان اینکه مدیر توانمند می‌تواند زمینه کیفیت‌بخشی به آموزش را در مدارس فراهم کند، تصریح کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه در 392مدرسه استان کرمان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی در مدارس، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی در مدرسه به دانش‌آموزان، بسیاری از مشکلات آنها را در جامعه کاهش می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی، گفت: اجرای این طرح سبب مهارت‌آموزی و استفاده مناسب از اوقات فراغت می‌شود.

اسلامی بیان کرد: پژوهش‌سراها یکی از موقعیت‎های جدید یادگیری دانش‌آموزان هستند که باید مدیران و والدین زمینه ورود دانش‌آموزان به این مکان‌های آموزشی و پژوهشی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: معاونان آموزشی ادارات، مسئول هدایت، نظارت و کنترل بر همه امور آموزشی در تمامی مدارس اعم از  دولتی و غیردولتی  هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon