قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۱۷ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۹۷ دلار و ۷۱ سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت که پس از رسیدن به پایین‌ترین رقم در بیش از دو سال اخیر در روزهای اخیر در حال ترمیم است، امروز در زیر 98 دلار اندکی تغییر داشت، اما چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهانی، مانع از رشد قیمت‌ها شد.
آمارهای حاکی از عملکرد ضعیف اقتصاد چین و آمریکا در بخش تولید، نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای نفت را افزایش داده و مانع از رشد قیمت انرژی شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 17 سنت کاهش به 97 دلار و 71 سنت رسید. قراردادهای ماه اکتبر که در روز دوشنبه منقضی شد نیز در جلسه نهایی خود به رقم 96 دلار و 21 سنت، یعنی پایین‌ترین رقم 26 ماه گذشته رسید.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه اکتبر با 33 سنت کاهش به 92 دلار و 59 سنت رسید.
کن هاسه گاوا، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «انعقاد قراردادهای نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر امروز آغاز شد، اما ما همچنان هیچ نشانه‌ای از توقف روند کاهش قیمت نفت برنت نمی بینیم.»
آمارهای ضعیف اقتصادی چین در تعطیلات آخر هفته که تنها چند روز پس از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در مورد کاهش پیش بینی رشد تقاضا در سال های 2014 و 2015 منتشر شد، بر وضعیت نامساعد بازار اضافه کرد.
میزان رشد تولیدات کارخانه‌ای چین در ماه آگوست به پایین‌ترین رقم در حدود 6 سال گذشته رسید و نگرانی‌ها از افت شدید رشد دومین اقتصاد جهان را افزایش داد.
آمارهای میزان تولید در آمریکا نیز منفی بود و حجم تولید در ماه آگوست برای اولین بار در طی 7 ماه اخیر کاهش یافت. اما قیمت نفت خام آمریکا ممکن است در نتیجه کاهش احتمالی حجم ذخایر نفت خام و بنزین در هفته گذشته، اندکی تقویت شود.
انتهای پیام/ 57/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه