ایران توانایی تشکیل و مدیریت ائتلاف برای رفع مشکلات منطقه را دارد


ایران توانایی تشکیل و مدیریت ائتلاف برای رفع مشکلات منطقه را دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه ایران توانایی تشکیل و مدیریت ائتلاف برای رفع مشکلات منطقه را دارد، گفت: اعضای ائتلاف ضدداعش حامیان داعش در سوریه و عراق بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حسن قشقاوی در آیین افتتاح دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان یزد با اشاره به توانمندی ایران در عرصه خارجی و فعالیت دیپلماسی اظهار کرد: امروز و در شرایط حساس جهان به‌ویژه منطقه ایران با دیپلماسی  توانمند خود و منویات رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قدرت تأثیر‌گذار در منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: رئیس دستگاه دیپلماسی کشور هم در مقایسه با وزرایی که ادعایی در منطقه دارند به حرف اول در منطقه مبدل شده و در فعالیت موفق دیپلماسی کشور را به یک قدرت منطقه‌ای اول تبدیل کرده است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در موقعیتی است که با قدرت‌های بین‌المللی بر سر مسـائـل هستـه‌ای و نیز جغرافیای نفوذ در عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین و دیگر کشورهای منطقه با قدرت‌های بین المللی رقابت و چانه‌زنی می‌کند و از تـوانـایی ایجاد ائتلاف منطقه‌ای برخوردار است.

قشقاوی تصریح کرد: ایجـاد روابط استـراتـژیـک بـا سـوریـه و عراق، از مهم‌ترین دلایل توانایی جمهوری اسلامی ایران در رهبری و مدیریت مسائل و بحران‌های منطقه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: چنین قدرتی حتی از ادوات لازم برای حضور در قاره آمریکا، اروپا و آفریقا و ایجاد روابط استراتژیک در دیگر مناطق جهان برخوردار است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به حوادث اخیر منطقه گفت: در اجلاس تونس و دیگر اجلاس‌ها که قدرت‌های جهان برای حمایت از معارضین سوریه برگزار کردند علناً از تروریسم حمایت می‌کردند.

قشقاوی گفت: آنها اما امروز با کمال پررویی خود را سردمدار مبارزه با تروریست معرفی می‌کنند برای اینکه همین داعشی که زاییده سیاست‌های پوچ آنها است قدرت یافته و امروز دود این حمایت‌ها را در چشم خود می‌بینند.

وی عنوان کرد: دستگاه وزارت خارجه در نظر دارد خود را برای موقعیت جدید ایران در سطح منطقه متحول نماید، اساس این دیپلماسی مبتنی بر آن است که ما به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای در این قسمت از جهان ظهور کرده‌ایم و دیگران باید تدریجاً ما را باور و به این قدرت عادت کنند، ما ارزش‌ها و منافعی داریم و تصمیم داریم دیگران آن را بشنوند و درک کنند.

قشقاوی با اشاره به ظرفیت مهم استان در زمینه صنعت، معدن، فولاد و گردشگری عنوان کرد: استان یزد به‌رغم بحران آب و اقلیم خشک و خشکسالی، توانسته در زمینه‌های مختلف صنعتی، علمی و کشاورزی توانمند و در کشور همچون نگینی بدرخشد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: امید است این دفتر نمایندگی که وقفه‌ای طولانی برای افتتاح آن پیش آمده نقطه عطفی برای بازتاب چهره موفق یزد و فرهنگ یزد در تمام کشورها و سفارت‌های خارجی باشد.

وی افزود: این نمایندگی باید بستری فراهم کند تا همه سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان فعالیت آنها سهولت یابد و اقتصاد استان هم توسعه بیشتری در کشور پیدا کند.

قشقاوی با اشاره به برند خوب یزدی‌ها در همه عرصه‌ها در کشور گفت: این نمایندگی با برقراری ارتباط تنگاتنگ با دیگر کشورها در توسعه فعالیت علمی و دانش نخبگان یزدی با دیگر نخبگان در عرصه بین الملل و همچنین پارک‌های علمی و فناوری  نقش بسزایی داشته باشد و موقعیت تازه‌ای برای ایجاد روابط استان با سفرای خارجی مقیم تهران ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon