پرویز مشرف: حضور طالبان «پنجابی» در افغانستان یعنی پیروزی ارتش پاکستان

پرویز مشرف: حضور طالبان «پنجابی» در افغانستان یعنی پیروزی ارتش پاکستان

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور سابق پاکستان اعلام کرد: اطلاعیه طالبان «پنجابی» پاکستان در مورد عدم فعالیت نظامی در پاکستان و انتقال عملیات‌ها به افغانستان را خوشایند دانسته و آن را به عنوان پیروزی ارتش این کشور در برابر آن‌ها برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «پرویز مشرف» رئیس‌جمهور سابق و رئیس اسبق ستاد ارتش پاکستان و سرکرده «مسلم‌لیگ» شاخه «قائداعظم» اعلام طالبان «پنجاب» پاکستان را در مورد عدم فعالیت در پاکستان را خوشایند دانست و گفت: اطلاعیه «طالبان پنجابی» مبنی بر عدم فعالیت نظامی در پاکستان و انتقال آن به افغانستان به منزله پیروزی ارتش این کشور در برابر آن‌ها است.

وی افزود: تصمیم طالبان پاکستان در این مورد خبر خوشایندی برای مردم و نهادهای دولتی این کشور است.

مشرف گفت: برقراری امنیت تأثیر مثبتی بر اقتصاد پاکستان خواهد داشت و روند سرمایه‌گذاری در این کشور را نیز با افزایش روبرو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق پاکستان تأکید کرد: برای ثبات سیاسی اقدامات امنیتی دولت پاکستان لازم و ضروری می‌باشد، بنابراین حکومت فعلی باید در جهت تقویت ارتش این کشور کوشا باشد.

رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان با اشاره به حادثه «مادل تاون» که در ان تعدادی از حامیان طاهرالقادری به وسیله نیروهای پلیس کشته شدند، گفت: هیچ حکومتی حق خشونت علیه تظاهرات‌کنندگانی که به صورت مسالمت‌آمیز دست به اعتراض و انتقاد می‌زنند را ندارد.

وی همچنین با محکوم کردن پلیس اسلام‌آباد به خاطر بازداشت کارمندان و حامیان احزاب اپوزیسیون دولت طی هفته جاری، اظهار داشت: رفتار پلیس پاکستان در مورد دستگیری کارکنان و طرفداران احزاب تحریک انصاف به رهبری «عمران خان» و تحریک عوامی به رهبری «طاهرالقادری» کاملا غیر قانونی و غیر دموکراتیک بوده، به همین دلیل این اقدام را محکوم می‌کنیم.

در روزهای گذشته «عصمت الله معاویه» رهبر طالبان «پنجاب» پاکستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: به دلیل اوضاع وخیم منطقه‌ و مشکلات داخلی در این گروه، فعالیت نظامی خود را در پاکستان متوقف کرده و به امور تبلیغاتی می‌پردازیم و از این پس تحرکات نظامی خود را در افغانستان سازمان‌دهی خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان