اجرای پروژه منارید به شهرستان‌های استان کرمانشاه گسترش می‌یابد


اجرای پروژه منارید به شهرستان‌های استان کرمانشاه گسترش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیر پروژه منارید در استان کرمانشاه گفت: با توجه به عملکرد مثبت مسئولان اجرایی پروژه منارید در حوزه رزین شهرستان کرمانشاه این پروژه به سایر شهرستان‌های استان نیز گسترش یافت.

علی‌اکبر دارابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: پروژه منارید (MENARID) با همکاری برنامه توسعه ملل متحد و شورای عالی GEF سازمان ملل متحد و با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت و انسجام سازمانی در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در حال اجرا است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه عنوان کرد: هدف مذکور حول سه محور مدیریت دانش جهت ارتقا درآمد سالیانه مردم و حفظ منابع طبیعی، توانمندسازی مردم و انسجام سازمانی با مرکزیت مردم به عنوان برنامه‌ریز تدوین شده است.

دارابی گفت: در این راستا سه کمیته متشکل از کمیته راهبردی ارزیابی پایش به ریاست استانداری و با عضویت تمامی مدیران دستگاه‌ها، کمیته حوزه مدیریت به ریاست فرمانداری و دبیر منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه و نیز کمیته فنی کارشناسان که نسبت به پیشنهادات فنی ادارات تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: ارزیابی میان دوره‌ای که از سال 2012 آغاز و با توجه به عملکرد خوب مسئولان اجرایی پروژه منارید کرمانشاه، این پروژه تا سال 2017 در استان کرمانشاه توسط سازمان ملل تمدید شد و در این راستا بنا به دستور استاندار کرمانشاه پروژه منارید به 13 شهرستان دیگر استان کرمانشاه نیز تعمیم داده‌شد.

معاون منابع طبیعی کرمانشاه از عضویت 7 کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا در اجرای پروژه منارید خبر داد و گفت: علاوه بر اجرای این پروژه در استان‌های تهران، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی پروژه منارید در سه استان سیستان و بلوچستان، یزد و کرمانشاه در حال اجرایی شدن است.

دارابی بیان کرد: تیم ارزیابی کننده اعزامی از سوی سازمان ملل 19 فاکتور را برای انتخاب مراکز اجرای پروژه منارید در نظر داشتند و از میان استان‌های غربی کشور ایران، حوزه رزین استان کرمانشاه را به جهت فاکتورهایی نظیر برخورداری از جنگل‌ها و مراتع، کشاورزی دیم و آبی انتخاب کردند.

مساحت حوزه آبخیز پایلوت منارید کرمانشاه بیش از 14 هزار هکتار است

وی با اشاره به مساحت 14 هزار و 800 هکتار حوزه آبخیز رزین و دربرگیری 21 روستا افزود: روستای رزین به عنوان خروجی و نیز بزرگترین روستای این حوزه است که این امر سبب نامگذاری حوزه مذکور به نام رزین و با وجود استقرار 4 روستای دیگر به عنوان مرکز پایلوت در این حوزه است.

مدیر پروژه منارید استان کرمانشاه گفت: یک سوم اعتبارات لازم جهت اجرای این پروژه در حوزه رزین از سوی سازمان ملل متحد و مابقی از سوی کشور ایران پرداخت می‌شود و 4 میلیارد ریال اعتبار نیز برای تعمیم این پروژه و افزودن یک سایت دیگر به 13 شهرستان استان نیز از سوی استانداری پرداخت شد.

دارابی از اتمام مطالعات زمین‌شناسی، خاک شناسی و هواشناسی سایر مناطق اجرای پروژه خبر داد و  بیان کرد: در قالب برگزاری 19 همایش، فرمانداران استان کرمانشاه نسبت به این پروژه توجیه شدند و نیز از نظرات کارشناسانه بخش ترویج و توسعه روستایی مستقر در دانشگاه رازی استفاده شده‌است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon