ستاد احیای امر به معروف وضعیت آمر به معروف اصفهانی را پیگیری می‌کند


ستاد احیای امر به معروف وضعیت آمر به معروف اصفهانی را پیگیری می‌کند

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان گفت: ستاد احیای امر به معروف اصفهان پیگیر وضعیت آمر به معروف اصفهانی و در تلاش است که در این زمینه اقدام جدی صورت دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، رضا بخشی در حاشیه عیادت از حجت‌الاسلام رسول نظری روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر مجروح شده در جریان درگیری با اوباش اظهار کرد: 4 نفر از اراذل و اوباش سوار بر موتورسیکلت در حال عربده‌کشی بودند، که یکی از روحانیون محل به‌قصد آرام کردن آنها برای عدم ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها به آنها تذکر لسانی داده، اما یکی از اوباش که قداره بلندی را با خود حمل می‌کرد با آن، ضربه‌ای به سر و صورت ناهی از منکر زده و سپس ضربه‌ای عمیق به دستانش وارد کرد.

وی با بیان اینکه موضوع شرب خمر متهمان هنوز محرز نشده است، افزود: هنگام درگیری اراذل با روحانی محل، 2 نفر از اهالی که یک پدر و پسر به‌نام آقایان محمدی بودند نیز به حمایت از ناهی از منکر آمدند، که آن 2 نیز از سوی اوباش دچار مجروحیت شدند، البته آسیب وارد شده به پدر، کمتر بوده اما پسر او و روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر از ناحیه دست به‌شدت دچار جراحت شده‌اند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان با بیان اینکه 3 مصدوم این درگیری، از شب گذشته تاکنون در بیمارستان بستری هستند، تصریح کرد:‌ ظهر امروز، یک عمل جراحی روی حجت‌الاسلام نظری انجام شد و عصر نیز یک عمل دیگر روی دست او انجام می‌شود، و تشخیص اینکه نیاز به قطع کردن انگشتان او وجود دارد یا خیر، پس از عمل دوم مشخص می‌شود؛ البته تاندون و عصب دست این ناهی از منکر دچار آسیب شدید شده و امیدواریم نیازی به قطع انگشتان او نبوده و از کار افتادگی برای دست ایشان پیش نیاید.

وی بیان کرد: یک نفر از این اوباش که یک دشنه کوچک را با خود حمل می‌کرد، دستگیر شده و ضارب اصلی هم توسط مردم شناسایی شده، اما هنوز متواری و تحت تعقیب است.

بخشی گفت: به‌گفته اهالی محل، تعداد این اراذل بیش از 4 نفر بوده، و چهار پنج موتوری دیگر که از رفقای آنان بودند، در انتهای درگیری به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه در برخی از محلات، افرادی از اراذل و اوباش بیکار و ولگرد وجود داشته، که برای خوش‌گذرانی و لهو و لعب، دست به ایجاد مزاحمت و کارهای غیراخلاقی می‌زنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه همچون نیروی انتظامی، بسیج و قوه قضائیه باید با اتحاد و هماهنگی کامل، عزم خود را در مبارزه با این‌گونه مفاسد جزم کرده، و با نهایت قدرت و قوت با چنین ناهنجاری‌ها و قانون‌ شکنی‌ها برخورد شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه سن این اوباش حدود 20 سال بوده ، بیان کرد:‌ متأسفانه امکان حمل و استفاده از ابزارهایی چون قمه، آن‌هم از نوع بلند، توسط اراذل و اوباش در یک کشور اسلامی و شهری که مرکز تمدن و فرهنگ اسلامی است، امری تأسف‌بار بوده انتظار می‌رود نیروهای انتظامی برخوردی جدی و اساسی با این قضیه داشته باشند.

وی تصریح کرد: موضوع ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر اتفاقی تلخ بوده، که هر از چندگاهی خبرش به گوش آقایان مسئولان رسیده، و بسی جای تأسف است که سالهاست قانون‌های حمایتی و طرح‌های مربوط به تشکیل نهاد مستقل و سازمان یافته امر به معروف و نهی از منکر در کشور، در پیچ و خم‌های مجلس متوقف شده، و گوش کسی هم بدهکار نیست.

بخشی گفت: چرا باید ضعف قوانین در حمایت از ناهیان از منکر آن‌قدر باشد که حتی هزینه بستری شدن آنان نیز مشمول نزاع و درگیری شده، که مضروب و مجروح ناشی از فریضه نهی از منکر، خود مجبور به پرداخت هزینه‌های درمانی باشد.

وی در پایان این عیادت، نقش ماهواره‌‌ها و استفاده از مواد روان‌گردان یا مشروبات الکلی را بر رفتار جوانان تأثیرگذار خواند و خواستار کنترل و نظارت بیشتر خانواده‌ها بر رفتار‌های غیرمتعارف و افراطی فرزندان خود شد.

حجت‌الاسلام رسول نظری، روحانی جوان حوزه علمیه اصفهان و امام جماعت محله‌ نبوی‌منش و نیز 2 نفر دیگر از اهالی این محل، هنگام نهی از منکر 2 نفر از اراذل و اوباش موتورسوار که در حال انجام رفتارهای غیراخلاقی در سطح شهر بودند، پس از انجام تذکر لسانی با قمه مورد تهاجم قرار گرفته، و از ناحیه سر و دست به‌شدت مجروح شدند، به‌نحوی که تا کنون 2 نفر از آنان مورد عمل جراحی حساسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon