مشکلات دانشکده علوم پایه بیجار قبل از جذب دانشجو برطرف می‌شود


مشکلات دانشکده علوم پایه بیجار قبل از جذب دانشجو برطرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دانشگاه کردستان بر تسریع در انجام برخی کارهای ضروری قبل از بهره برداری از دانشکده علوم پایه بیجار و پیش از ورود دانشجو به دانشکده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، فردین اخلاقیان ظهر امروز در جلسه راه اندازی دانشکده علوم پایه بیجار که در فرمانداری بیجار برگزار شد با اشاره به نقش و کارکرد دانشگاه در جامعه اظهار کرد: دانشگاه محلی برای آموزش و پژوهش است.

وی نیروی انسانی متخصص را سرمایه و ابزار توسعه دانست و گفت: با تربیت نیروی انسانی ماهر، مسیر دستیابی به توسعه هموار می‌شود و این مهم، بر عهده بخش آموزشی دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه کردستان با تاکید بر تولید علم به عنوان نتیجه پژوهش های دانشگاهی، خاطر نشان کرد: پژوهش منجر به تولید فناوری و تکنولوژی می‌شود و آموزش و پژوهش، باهم، دو بال توسعه و اقتصاد دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه، بستری برای توسعه جوامع است، گفت: دانشگاه ها در زمینه های اقتصادی و اجتماعی دارای اهمیت والایی هستند و هر ساله سرمایه گذاری های عظیمی در بعد اقتصادی در دانشگاه‌ها صورت می پذیرد.

اخلاقیان از احداث 2 دانشکده دیگر در شهرهای کردستان خبر داد و افزود: روند احداث این دو دانشکده در فازهای 10 درصدی صورت گرفته است و تنها در شهرستان بیجار تکمیل شده است و این موضوع، ثمره تلاش های مسئولان شهرستان بیجار است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از دانشکده علوم پایه بیجار در مراحل اولیه قرار دارد، گفت: برای اینکه این دانشکده در مجموعه دانشگاه‌های کردستان، تاثیر گذار باشد، نیاز به تلاش، رشد و توسعه دارد تا در نظام کشور، مثمر ثمر واقع شود.

سرپرست دانشگاه کردستان بر تسریع در انجام برخی کارهای ضروری در مسیر بهره برداری از دانشکده علوم پایه بیجار، قبل از ورود دانشجو به دانشکده تاکید کرد.

رئیس دانشکده علوم پایه بیجار نیز عدم پوشش شبکه اینترنت و فقدان خط ثابت را از مشکلات بارز دانشکده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تجهیز آزمایشگاه فیزیک و سالن آمفی تئاتر هم با مشکل مواجه است و به مرحله دوم بهره برداری از دانشگاه موکول شده است.

علی مرادیانی دانشگاه را بنای عظیم علمی و فرهنگی در کشور دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه، فاقد اعضای هیئت علمی است، باید اقدامات لازم برای جذب هیئت علمی صورت پذیرد.

فرماندار بیجار نیز از تخصیص 200 میلیون تومان از اعتبارات ماده 180 جهت تجهیزات دانشکده فنی و مهندسی شهرستان بیجار خبر داد و تصریح کرد: دانشکده فنی منهدسی بیجار، مهر ماه امسال پذیرای 60 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon