جشنواره بین المللی " اسب ایرانی" در روستای تاریخی ورکانه همدان برگزار شود


جشنواره بین المللی " اسب ایرانی" در روستای تاریخی ورکانه همدان برگزار شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت سوارکاری همدان با بیان اینکه، همدان از جمله مراکز قدیمی پرورش اسب در کشور است، گفت: سالها پیش در روستای ورکانه پرورش اسب اصیل ایرانی آغاز شد و با موافقت میراث فرهنگی جشنواره اسب ایرانی در روستای گردشگری ورکانه برگزار می‌شود.

وحید برقعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به سابقه 40 ساله همدان در پرورش اسب اظهار کرد: از زمانی که زنده یاد مری‌لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه پرورش اسب اصیل ایرانی (عرب خوزستان) را شروع کرد و مرحوم مهدی مکاره‌چی اولین باشگاه تخصصی در این شهر را راه اندازی کرد، شرایط ویژه‌ای برای همدان در این رشته رقم زده ‌شد.

وی افزود: قدیمی‌ترین اسطبل استان در روستای ورکانه همدان که به عنوان نگین گردشگری روستایی این استان شهرت یافته است با سنگ‌های لاشه که تمام‌ کوچه‌های آن را احاطه کرده قرار دارد که به اعتقاد من اگر میراث فرهنگی استان حمایت کند جشنواره بین المللی اسب ایرانی می‌تواند در این روستا برگزار شود.

رئیس هیئت سوارکاری همدان با اشاره به باشگاه‌های سوارکاری همدان عنوان کرد: باشگاه سوارکاری آذرخش، باشگاه سوارکاری ابن سینا، باشگاه سوارکاری اکباتان، باشگاه سوارکاری ایثار و باشگاه سوارکاری شبدیز از باشگاه‌های شهر همدان هستند.

وی با اشاره به رشد این رشته در استان گفت: در سال‌های اخیر میل و رغبت جوانان همدانی به این رشته مفرح افزایش پیدا کرده است، سوارکاری از ورزش‌هایی است که پیامبر اسلام نیز تاکید خاصی به این رشته داشته‌اند.

برقعی درباره مراکز پرورش اسب استان بیان کرد: مراکز پرورش در شهرهای همدان، صالح آباد، رزن، ملایر و نهاوند فعال هستند.

وی با اشاره به رابطه صنعت اسب و توسعه گردشگری بیان کرد: از آنجا که سوارکاری ورزشی خصوصی است می‌تواند با آژانس‌های گردشگری که کار اکوتوریسم انجام می‌دهند یک تفاهم نامه مشترک امضا کرده تا بخش خصوصی با همکاری نهادهای گردشگری بتواند برای جذب گردشگر داخلی و خارجی تلاش کند.

رئیس هیئت سوارکاری همدان با بیان اینکه جایگاه هیئت مناسب است، گفت: برگزاری مسابقات مختلف، فراهم بودن زیرساخت‌ها، ورزشکاران مستعد که در اردوهای تیم ملی نیز دعوت می‌شوند باعث شده است که هیئت سوارکاری همدان جهش خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon