واقعه غدیر در ۱۲۰ شهر کشور بازسازی می‌شود

واقعه غدیر در 120 شهر کشور بازسازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر از آمادگی ۱۲۰ شهر از کشور برای بازسازی واقعه غدیر خم در روز عید غدیر خبر داد و گفت: از همه رسانه ها دعوت می کنم که در این برنامه معنوی که در روز عید غدیرخم در سطح کشور برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمد یاشار نادری دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر برای اولین بار در سال 1389 در مجاورت کوه خضر نبی در قم و استقبال پرشور مردم برگزار شد. این برنامه در سال 90 در 73 نقطه و با چاپ دو عنوان کتاب همراه بود و در سال 91 در 83 نقطه از کشورمان برگزار شد و سال گذشته نیز با استقبال بیشتر علاقمندان به 122 شهرستان کشورمان توسعه یافته است. مراسم امسال در بسیاری از شهرها در روز عید غدیر و در برخی از شهرها نیز به دلیل ازدحام استقبال مردم در دو روز برگزار می‌شود.

سید محمدیاشار نادری با بیان اینکه عید غدیرخم فرصت مناسبی برای تجدید پیمان با آرمان های پیامبر اکرم(ص) است، اظهار داشت: عید غدیر به دلیل ویژگی های بسیار زیاد و اهمیتی که دارد، تنهای عیدی است که از سوی رسول اکرم(ص) به عید اکبر نامگذاری شده است؛  لذا عید بزرگ را باید بزرگ شمرد و نمایش بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم که امسال برای چهارمین سال متوالی در شهرهای کشور برگزار می شود، به دلیل توجه ویژه پیامبر(ص) به این واقعه است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایش بازسازی غدیر در سطح کشور، برکات زیادی را به همراه داشته است، افزود: امسال نیز در روز غدیر غدیر خم شاهد اجرای برنامه میدانی و اثر گذار خطبه خوانی غدیر خم به صورت یک نمایش هنری در شهرهای کشور ایران اسلامی خواهیم بود که 120 شهر اعلام آمادگی کرده اند و به فضل الهی دستاوردهای خوبی را به دنبال خواهد داشت.

نادری با دعوت از رسانه ها برای انعکاس بازسازی بزرگ ترین نمایش میدانی که توسط بسیجیان برگزار می شود، گفت: از همه رسانه‌ها دعوت می‌کنم که در این برنامه معنوی که در روز عید غدیرخم در سطح کشور برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند و بار دیگر تجدید میثاق شیعیان با آرمان‌های بزرگ پیامبراکرم(ص) را در سطح جهانی منعکس کنند.

وی افزود: اگر تا به امروز توجه بیشتری به واقعه غدیر می کردیم، تردید نکنید که به همه اهداف عالیه ای که پیامبر اکرم (ص) داشتند می رسیدیم. باید بپذیریم که تا به امروز نسبت به این واقعه عظیم تاریخی کم توجه بوده ایم؛ در حالی که عید غدیر، عید اکبر و عید آل محمد(ص) و ارزشمندترین و والاترین اعیاد اسلام است. رسول اکرم(ص) فرموده اند: با فضلیت ترین اعیاد در امت من روز غدیر است چرا که خدا در این روز پر فضیلت به من دستور داد تا برادرم علی (ع) را به رهبری راستین امت خویش قرار دهم. وحدت میان شیعه و سنی و پیروی از ولایت فقیه و... جزء موضوعات نمایش بازسازی غدیرخم است که ابعاد بیشتر آن به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران