بررسی ۳ نهاد معتبر بین‌المللی جعلی بودن فایل صوتی منسوب به خلیلی را ثابت کرد

بررسی 3 نهاد معتبر بین‌المللی جعلی بودن فایل صوتی منسوب به خلیلی را ثابت کرد

خبرگزاری تسنیم: تیم انتخاباتی احمدزی در نشست خبری خود اعلام کرد که با بررسی نجام شده توسط ۳ نهاد معتبر آواشناسی بین‌المللی اثبات شد که فایل صوتی منسوب به معاون دوم کرزی که از سوی تیم عبدالله منتشر شده بود، جعلی است.

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری تسنیم، لحظاتی پیش نشست خبری تیم انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری «اشرف‌غنی احمدزی» در خصوص بررسی فایل صوتی منتسب به «کریم خلیلی» معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان که چندی پیش توسط تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به رهبری «عبدالله عبدالله» منتشر شده بود، آغاز شد.

«اسدالله سعادتی» سخنگوی تیم انتخاباتی احمدزی گفت: چندی پیش فایل صوتی توسط تیم اصلاحات و همگرایی منتشر شد که بوسیله آن کریم خلیلی را متهم به دخالت و تقلب در انتخابات کرده بود، که به درخواست ما این فایل صوتی توسط نهادهای بین‌المللی بررسی گردید.

وی افزود: از بعد حقوقی تلاش شد تا به شخصیت یک چهره سرشناس آسیب برسد و از لحاظ اخلاقی با انجام چنین عملی تمام چارچوب‌های اخلاقی نادیده گرفته شد و فرو ریخت.

وی گفت: از دیدگاه سیاسی سه مقوله مورد هدف قرار گرفت:

1- تیم مقابل تصور می‌کردند خلیلی در تشکیل جریان‌های انتخاباتی دست دارد و در تلاش است تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهد.

2- هدف دیگر تخریب حکومت افغانستان بود تا به مردم اینگونه جلوه کند که دولت این کشور سعی در انجام تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری را داشته است.

3- گزینه بعدی روند انتخابات بود تا نتیجه را با خواسته‌های خود مطابقت دهند که اگر چنین نشد آن را زیر سوال برده و به شکل دیگری با آن روبرو شوند.

سعادتی ادامه داد: وظیفه پیگیری و مشخص کردن این موضوع به هیچ وجه به عهده تیم انتخاباتی احمدزی نیست، بلکه به عهده نهادهای قضایی و دولت است، اما ما می‌خواهیم در اذهان عمومی این موضوع شفاف شود تا مبادا تصور کنند که این قضیه تخریب در روند انتخابات و گفت‌وگوهای انتخاباتی است.

سعادتی تأکید کرد: اگر این موضوع پیگیری نشود دموکراسی در افغانستان زیر سوال می‌رود و بنیان‌های وحدت ملی در این کشور آسیب خواهد دید.

وی ادامه داد: فایل صوتی کریم خلیلی توسط 3 نهاد معتبر بین‌المللی که به صورت تخصصی در حوزه آواشناسی زبان‌های مختلف کار می‌کنند، مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت.

وی افزود:  3نهاد متخصص آواشناسی به صورت کاملا مجزا و بدون آنکه از فعالیت یکدیگر در این خصوص اطلاعی داشته باشند به کار خود ادامه دادند تا اینکه نتیجه تمام مراکز جعلی بودن فایل صوتی را ثابت کرد.

سعادتی گفت: 3 نهاد معتبر بین المللی بعد از انجام اقدامات کارشناسی روی فایل‌های صوتی و ارائه نتیجه آن به تیم انتخاباتی تحول و تداوم آمادگی خود را برای حضور در هر محکمه قضایی در سطح ملی و بین‌المللی اعلام کردند.

وی اظهار داشت: در مجموع این تحقیقات به نتیجه می‌رسیم، کسانی که داعی رهبری در افغانستان را دارند برای رسیدن به قدرت معیارهای اخلاقی را زیرپا می‌گذارند و قطعا افرادی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند شایسته رهبری مردم این کشور را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مسئول این قضیه شخص عبدالله عبدالله می‌باشد و از هرنظر وی مسئول است چرا که او در رأس تیم خود قرار دارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان