گزارش سنای فرانسه: پاریس بازنده بزرگ تحریم‌های ضدایرانی است

گزارش سنای فرانسه: پاریس بازنده بزرگ تحریم‌های ضدایرانی است

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش کمیته مالی سنای فرانسه این کشور در حالی بازنده بزرگ تحریم‌های «ریاکارانه» آمریکا علیه ایران است که حتی شرکت‌های آمریکایی نیز اقدام به دور زدن تحریم‌ها و دفاع از منافعشان می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش اخیر کمیته مالی سنای فرانسه، این کشور در حالی بازنده بزرگ تحریم‌ها علیه ایران است که رقبای فرانسه منتظر اجازه برای بازگشت به بازار ایران برای حفظ منافعشان نشده‌اند.

 این گزارش رعایت و اجرای تحریم‌های ضدایرانی توسط فرانسه را مخرب توصیف می‌کند و می‌افزاید: این اقدام فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که رقبای ما استراتژی بازگشت به بازار ایران را اتخاذ کرده‌اند بدون اینکه منتظر کسب اجازه (از آمریکا) شوند.

این هیئت که در اردیبهشت ماه یک هفته به ایران سفر کردند گزارش داده‌اند که بانک‌های فرانسوی زیر فشار قانون آمریکا (از معامله با ایران) کنار گذاشته شده‌اند. گزارش مذکور قوانین آمریکا را ریاکاری و دوگانه خوانده و افزوده است: حضور تعداد زیادی از کمپانی‌های آمریکایی که تحریم‌های موجود را دور می‌زنند شاهدی بر این مدعاست.

این گزارش به دولت فرانسه برای حمایت از منافع این کشور در ایران پیشنهاداتی می‌دهد:

1. ایجاد روابط دوجانبه بر اساس احترام متقابل و شفافیت

2. بازسازی مؤثر تبادلات مالی و بانکی بین ایران و فرانسه

3. برقراری مشارکت اقتصادی عمیق و بادوام با ایران

4. حمایت از سیاست فعال همکاری فرهنگی

5. تشویق شرکت‌های فرانسوی برای کار با ایران

سناتورهای فرانسوی در بخشی از این گزارش می‌نویسند: شرکت‌های  خودرو سازی ما، رنو و پژو سابقاً پیشرو بودند و بیش از 35 درصد از بازار ایران را در دست داشتند. اما آنها فعالیتشان را به‌شدت کاهش دادند و تحت تأثیر تحریم‌های آمریکایی پژو حتی فعالیتش را متوقف کرد. شرکت رنو نیز سالانه 800 میلیون یورو متضرر شده است. پژو نیز که سالانه حدود 500 هزار دستگاه خودرو می‌ساخت سالانه 900 میلیون یورو متضرر شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان