ادامه محاصره دو وزارتخانه کلیدی در لیبی

ادامه محاصره دو وزارتخانه کلیدی در لیبی

خبرگزاری تسنیم: محاصره دو وزارتخانه کلیدی خارجه و دادگستری در لیبی در اعتراض به حضور وابستگان قذافی در مناصب دولتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نهانت، محاصره دو وزارتخانه خارجه و دادگستری لیبی در پایتخت این کشور در اعتراض به حضور وابستگان قذافی در مناصب دولتی هنوز ادامه دارد.

این محاصره که توسط افراد مسلح و از وزارت خارجه در روز یکشنبه آغاز شده است، دیروز به وزارت دادگستری کشیده شد و امروز با وجود تعطیلات روز جهانی کارگر در این کشور به قوت خود باقی بود و از کیلومترها دورتر از محل سفارتخانه افراد مسلح با ماشینهای زرهی حلقه محاصره را حفظ می کردند.

وزارت خارجه لیبی نیز همچنان در محاصره افراد مسلح است.

محاصره دو وزارتخانه کلیدی لیبی در حالی هنوز ادامه دارد که ایمن محمد ابوزینه یکی از اعضای گروه های مخالف قذافی تاکید کرده است این محاصره تا اخراج همه وابستگان قذافی و تحقق همه خواسته های معترضان ادامه خواهد یافت.

دیروز وزارت دادگستری اعلام کرد برای شکستن محاصره به زور متوسل نخواهد شد.

افراد مسلح همچنین روز دوشنبه اقدام به محاصره وزارت دارایی کردند. از سوی دیگر نیروهای پلیس در دو روز گذشته با حمله به وزارت کشور در این کشور خواستار افزایش حقوق و مزایا شدند.

روز یکشنبه نیز مردان مسلح مقر تلویزیون دولتی لیبی را به تصرف درآوردند اما خللی در پخش برنامه های آن ایجاد نکردند.

کنگره ملی لیبی که بالاترین مقام سیاسی در این کشور است پیشنهاداتی برای وضع قانون دررابطه با اخراج وابستگان از مناسب دولتی مطرح کرده است. این پیشنهادات اختلافاتی در میان نخبگان سیاسی لیبی ایجاد کرده است، بطوریکه برخی از مقامات حاضر در دولت لیبی نیز ممکن است شامل آنها بشوند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان