بیش از ۷ هزار کلاس درس در تهران باید تخریب شوند

بیش از 7 هزار کلاس درس در تهران باید تخریب شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۷ هزار و ۴۰ کلاس درس باید تخریب شوند چراکه استحکام لازم را ندارند و با زلزله‌ کمتر از ۴ ریشتر فرو می‌ریزند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ اسفنیار چهاربند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران که بعدازظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد،‌ اظهار داشت: 56 هزار کلاس در استان تهران و 30 هزار کلاس در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 35 درصد استحکام نسبی دارند.

وی با بیان اینکه 40 درصد کلاس‌‌های درس در شرایط معمولی مشکلی ندارند و 25 درصد از آنها فرسوده هستند، ادامه داد: قدمت برخی از کلاس‌های درس به بیش از 40 سال می‌رسد. در مناطق 4،21 و 22 شدیدا کمبود فضای آموزشی وجود دارد و محروم‌ترین مناطق آموزشی نیز مناطق 4، 13 و 21 هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه 313 هکتار کمبود فضای آموزشی در کل تهران وجود دارد،‌ تصریح کرد: 800 هزار دانش آموز در شهر تهران هستند و 370 مدرسه در مجاورت معابری قرار دارند که فاقد دسترسی هستند همچنین 200 هکتار برای جا به جایی فضای این مدارس نیاز است.

وی افزود: 10 هزار و 305 کلاس تخریبی در تهران وجود دارد که قدمت آنها به سال 1330 می‌رسد.همچنین 3 هزار و 285 کلاس در حال بازسازی هستند و 7 هزار و 40 کلاس درس باید تخریب شوند چراکه استحکام لازم را ندارند و با زلزله‌ کمتر از 4 ریشتر فرو می‌ریزند.

وی در پایان گفت: شهرداری منطقه 22 نیز همکاری لازم را ندارد و پاسخگو هم نیست. این منطقه بدون سرانه آموزشی به انبوه‌سازان مجوز ساخت می‌دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon