دفتر نهاد مقام معظم رهبری در ۱۸ واحد استانی دانشگاه پیام نور راه اندازی می‌شود


دفتر نهاد مقام معظم رهبری در 18 واحد استانی دانشگاه پیام نور راه اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور کشور گفت: مهمترین برنامه نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور راه اندازی دفاتر نهاد در ۱۸ واحد استانی دانشگاه پیام نور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، حجت الاسلام محمد صادق جمشیدی راد امروز در مراسم معرفی سرپرست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور لرستان اظهار کرد: مهمترین برنامه نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور راه اندازی دفاتر نهاد در 18 واحد استانی دانشگاه پیام نور است.

وی با اشاره به دفاتر راه اندازی شده در استان های کشور افزود: در حال حاضر 13 دفتر نهاد در سطح واحدهای استانی دانشگاه پیام نور مستقر هستند و در هفته آینده نیز دفتر نهاد در دانشگاه پیام نور استان فارس راه اندازی می شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به کمبود اعضای هیات علمی گروه معارف در بسیاری از واحدهای استانی دانشگاه پیام نور گفت: در این حوزه احساس کمبود می کنیم؛ از این رو در فراخوان آینده دانشگاه پیام نور اعضای هیات علمی مورد نیاز این دانشگاه را جذب می کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی دکترای پنج گرایش مدرسی معارف در دانشگاه پیام نور بیان کرد: از مهرماه نیز یک گرایش مبانی نظری در مرکز تهران جنوب دانشگاه پیام نور در قطع دکترا راه اندازی می شود.

دانشکده معارف اسلامی در دانشگاه پیام نور ایجاد می شود

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور گفت: در کل کشور 150 عضو هیات علمی معارف وجود دارد که از این حیث در خیلی از استانها احساس کمبود می کنیم و راه اندازی دانشکده معارف اسلامی در سطح دانشگاههای پیام نور کشور و و راه اندازی پژوهشکده علوم و معارف اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در دست پیگیری هستند.

وی با بیان اینکه دانشکده معارف اسلامی مجوز لازم را از نهاد رهبری اخذ کرده است و هفته آینده نیز در هیات امنای دانشگاه پیام نور مورد بررسی قرار می گیرد افزود: پژوهشکده علوم و معارف اسلامی هم به عنوان نهادی که به صورت بین رشته ای فعالیت می‌کند مراحل لازم را در نهاد و دانشگاه طی کرده و جهت اخذ مجوز نهایی به وزارت علوم ارسال شده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور گفت: سه مجله علمی تخصصی نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور در شرف ارتقا به علمی پژوهشی هستند.

4 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نور  وجود دارد

جمشیدی راد با اشاره به وجود چهار هزار عضو هیات علمی و یک میلیون دانشجو در دانشگاه پیام نور تصریح کرد: همواره سعی کرده ایم که گروه‌های معارف را در دانشگاه پیام نور تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های نهاد رهبری تنها به ایفای نقش به عنوان امام جماعت و یا پاسخگویی به سوالات شرعی محدود نمی‌شود عنوان کرد: نهاد دارای ظرفیتی است که می تواند در سطح کشور نقش آفرینی کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور بومی بودن دانشجویان را از مزیت های این دانشگاه برشمرد و گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی هر چه تعامل دانشگاه با نهاد بیشتر باشد این برنامه ها اثرگذارتر است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon