اشتغال زنان کشور الگوی مناسبی ندارد

اشتغال زنان کشور الگوی مناسبی ندارد

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: ما نیز بر سر این حرف جدی هستیم که مسئله اصلی زنان ما اشتغال نیست و در همان بخشی که به آن بها می‌دهیم نگرانی ما فقدان الگوی اشتغال زنان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیماز شهرکرد، فهیمه فرهمندپور بعداز ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده منطقه 2 کشور اظهار کرد: متغیر دستاوردهای حوزه زنان امکانات، اعتبار، موقعیت‌های جغرافیایی، اجتماعی و حتی سیاسی نیست بلکه متغیر اصلی نگاه و دیدگاهی است که به حوزه زنان وجود دارد.

وی افزود: امروزه رفاه و شرایط اقتصادی مطلوب نتوانسته است که زنان و دختران احساس ارزشمندی و سعادتمندی بیشتری داشته باشند و مشاهده می‌شود خانواده‌هایی را که با محرومیت‌ها و محدودیت‌ها روبه‌رو هستند ولی زن در آن‌جا جایگاه ویژه‌ای دارد.

فرهمندپور تصریح کرد: نگاه به زنان باید نگاه به مسائل خانواده و جامعه باشد و اگر در زمینه سلامت این قشر طرح‌ریزی می‌کنیم به‌خاطر این است که زن سالم جامعه سالم‌تری را می‌سازد.

وی افزود: امروز زمان ورود به مسائل اجتماعی به نحو عام و مسائل زنان به‌طور خاص ضرورت دارد و باید یک ورود مسئله ‌محور باشد و چیزی که امروز نیاز داریم آسیب شناسی گذشته و مسئله‌شناسی امروز است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در کارگروهای بانوان و خانواده باید در سرعت بخشیدن به فعالیت‌های کارگروه تلاش کرد و این کارگروه‌ها محل تصمیم‌‌گیری باشد نه تصمیم‌سازی و کارگروه مصوبه داشته باشد.

فرهمندپور با اشاره به اینکه تحکیم و توسعه خانواده امری مشکل است، ادامه دارد: نرخ ازدواج در شهرها و روستاهای کشور در حال کاهش و طلاق در حال افزایش است و این موضوع سبب شده است تا تحکیم خانواده یکی از 6 مسئله اصلی کشور است.

وی افزود: سن ازدواج در حال افزایش و سن طلاق در حال کاهش است و این نگران‌کننده است و حتی سرعت رشد طلاق در استان‌های مذهبی و سنتی رو به فزونی است.

فرهمندپور تصریح کرد: آسیبی که اعتیاد زنان به خانواده و جامعه وارد می‌کند بسیار گسترده‌تر از آسیبی است که اعتیاد مردان به جامعه وارد می‌سازد و اعتیاد زنان از دست دادن حمایت خانواده و به دنبال آن رها شدن خانواده را سبب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط سن اعتیاد در زنان ایرانی به 27 سال رسیده است، افزود: اگر از فرصت ارتقای تحصیلات زنان به‌خوبی استفاده نشود سبب تبدیل شدن این فرصت به یک تهدید می‌شود.

فرهمندپور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به این موضوع که اشتغال اولویت زنان نیست، خاطرنشان کرد: ما نیز بر سر این حرف جدی هستیم که مسئله اصلی زنان ما اشتغال نیست و در همان بخشی که به آن بها می‌دهیم نگرانی ما فقدان الگوی اشتغال زنانه است.

وی افزود: الگوی اشتغال زنان و مردان جامعه ما عمدتاً یک الگوی واحد است که باید به این موضوع توجه شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: بخشی از زنان جامعه تنها راه ارتباطی آنها با جامعه مدارس فرزندان آنهاست که باید در این زمینه با افزایش سطح کمی و کیفی انجمن‌های اولیا و مربیان ورود این گروه به جامعه را افزایش دهیم.

7 نماینده از چهارمحال و بختیاری به جشنواره  میراث معنوی  راه می‌یابند

اجلاس و جشنواره بین المللی میراث معنوی یک جشنواره بین المللی است و در سطح دولت‌های محلی برگزار می‌شود یعنی این جشنواره ارتباط دولت‌ها نیست بلکه ارتباط شهرهاست و شهرداری‌ها میزبان این اجلاس در کشورهای مختلف هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان به سمت یک شکل شدن در حرکت است و این موضوع نگران‌کننده است، افزود: در سایه جهانی شدن اقتضائات فرهنگی و فرهنگ بومی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث معنوی که در اصفهان برگزار می‌شود، گفت:  ICNN یک اقدام جهانی برای نشان دادن این دغدغه و نگرانی است که در سایه جهانی شدن مباحث فرهنگی شهرها و خرده فرهنگ‌ها در حال از دست رفتن است.

فرهمندپور ادامه داد: یک اقدام سنجیده و ابتکارانه در این اجلاس و جشنواره، اختصاص یک روز از این جشنواره به نقش زنان و تأکید بر نقش آنها در حفظ، احیاء و انتقال میراث معنوی است و از شهرداری اصفهان در این زمینه نیز تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکل اسکان در مدت برگزاری این جشنواره گفت: در مذاکراتی که با دبیرخانه این جشنواره در اصفهان داشتیم قرار شد به جز اصفهان که مشکل اقامتی ندارد در مجموع 150 نفر از 30 استان دیگر کشور در این جشنواره حضور یابند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: براساس کیفیت و تلاش استان‌ها در برگزاری این جشنواره استان‌هایی که در برگزاری این جشنواره فعال‌تر بوده‌اند, تعداد 7 نماینده و دیگر استان‌ها با 5 و یا 3 نماینده در این جشنواره حضور می‌یابند.

فرهمندپور خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری فرصت اعزام 7 نماینده به این جشنواره را دارد و این جشنواره فرصتی برای شناسایی افراد و مهارت‌ها و ماندگار کردن میراث ناملموس است.

وی افزود: انشاالله با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک دبیرخانه دائمی برای میراث معنوی در حوزه زنان خواهیم داشت و در فرصت‌های دیگر بتوانیم آن‌را به نمایش بگذاریم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: این جشنواره باید فرصتی باشد برای اینکه هنر و صنایع دستی و میراث معنوی ما بتواند به سبک زندگی ما وارد شود و ردپای آن را بتوانیم در جریان زندگی دنبال کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon